رییس اداره آموزش و پرورش قلعه گنج در جنوب کرمان ضمن تشریح وضعیت آموزشی این شهرستان در آغاز سال تحصیلی جدید ضمن بیان اینکه مدارس ۲ نوبته مرکز شهرستان امسال حذف شدند گفت: کمتر از ۱۰ درصد مدارس اما هنوز از سامانه های سرمایشی بهره‌مند نیستند.
کد خبر: ۱۱۲۸۰۹۱
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۰ 25 September 2023

به گزارش تابناک کرمان، سید اسماعیل آفاق حسینی روز شنبه به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید اظهار کرد: در سال‌های گذشته به دلیل کمبود فضای آموزشی ناچار به استفاده ۲ نوبته از مدارس بودیم که امسال این مساله حل شد و مدارس ۲ نوبته در سطح شهر نداریم.

به گفته وی تا سال گذشته ۶ مدرسه در شهر قلعه گنج ۲ نوبته بودند که برای ترافیک این شهر نیز مشکل ایجاد می‌کردند که از امسال و با افزایش فضا‌های آموزشی، این مدارس یک نوبته شده اند.

بآفاق حسینی گفتک در مهرماه امسال تعداد ۴۰ کلاس درس به فضا‌های آموزشی مدارس قلعه گنج اضافه شده است که با مشارکت سازمان نوسازی مدارس، خیرین مدرسه ساز و بنیاد مستضعفان بوده است.

وی با بیان اینکه محوطه ۶ مدرسه از جمله مدرسه شاهد مرکز شهر آسفالت شده است ادامه داد: نزدیک به ۲۰ هزار دانش آموز در تمامی مقاطع، سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ را در شهرستان قلعه گنج آغاز کردند.

حسینی افزود: شهرستان قلعه گنج دارای ۲۹۶ مدرسه در نقاط شهری و روستایی است که فاصله آخرین مدرسه روستایی که در روستای ناگ از توابع رَمِشک واقع شده با مرکز شهر قلعه گنج ۲۳۰ کیلومتر است.

کمبودهاه در شبکه آب مدارس

رییس آموزش و پرورش قلعه گنج با اشاره به کمبود‌هایی در حوزه آب آشامیدنی و بهداشتی مدارس بیان کرد: در مناطقی مثل مارز و رمشک، چون شبکه آبرسانی مشکل دارد یا احداث نشده است به تبع مدارس هم با مشکل آب مواجه هستند که برای این مدارس تانکر خریداری و نصب شده است تا دانش آموزان در تهیه آب آشامیدنی و سرویس بهداشتی مشکل نداشته باشند.

به گزارش ایرنا صبح امروز همانند سایر نقاط کشور، زنگ ایثار و مقاومت همزمان با اول مهر و آغاز سال تحصیلی برای دانش آموزان قلعه گنجی در مدرسه دخترانه متوسطه دوم حکمتیه مرکز شهر که قدیمی‌ترین ساختمان مدرسه قلعه گنج محسوب می‌شود با حضور مسئولان شهری به صدا در آمد و سال تحصیلی امسال در این شهرستان دورافتاده و محروم کرمان که با هرمزگان و سیستان و بلوچستان هم مرز است نیز آغاز شد.

گزارش خبرنگار ایرنا حاکیست که ساختمان مدرسه‌ای که زنگ ایثار و مقاومت در آن نواخته شد پر از ترک و شکاف بود و مشخص بود سالیان زیادی از احداث آن می‌گذرد. ساختمان مدرسه حکمتیه سال ۱۳۷۱ تاسیس و بیش از ۳۱ سال از عمر آن می‌گذرد که دیوار‌های آن رنگ آمیزی و فضای آموزشی مدرسه اصلاح شده است.

قلعه گنج در ۴۲۰ کیلومتری جنوب مرکز استان کرمان قرار دارد.
منبع/ایرنا

برچسب ها: کرمان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار