مدیرکل بنیاد شهید گیلان خبر داد
کد خبر: ۱۱۲۷۹۱۵
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۷ 24 September 2023

برگزاری یادواره 17 شهید گیلانی منا در لنگرودبرگزاری یادواره 17 شهید گیلانی منا در لنگرود

تابناک/گیلان مدیرکل بنیاد شهید گیلان از برگزاری مراسم استانی بزرگداشت شهدای منا در مسجد جامع لنگرود خبر داد و اضافه کرد: این مراسم با حضور سفیر سابق ایران در عراق برگزار می‌شود.

محمدرضا داوطلب امروز، اول مهر در نشست هماهنگی بزرگداشت یاد و خاطره شهدای منا که در فرمانداری شهرستان لنگرود برگزار شد، با اشاره به مظلومیت شهدای منا، اظهار کرد: گیلان ۱۷ شهید منا دارد که ۱۱ شهید متعلق به شهرستان لنگرود است.

وی شهرستان‌های رودسر و املش را نیز به ترتیب دارای چهار و دو شهید منا دانست و متذکر شد: توفیق شهادت نصیب شهدای منا شده و لذا باید به معرفی این شهدا و سیره آنان بپردازیم.

مدیرکل بنیاد شهید گیلان یادواره های شهدا را یکی از مهمترین مصادیق ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دانست و تصریح کرد: باید یاد و خاطره شهدا را زنده نگه داریم و به نسل های آتی منتقل کنیم.

داوطلب در ادامه از برگزاری مراسم استانی بزرگداشت شهدای منا در مسجد جامع لنگرود خبر داد و اضافه کرد: این مراسم که عصر روز پنجشنبه، ۶ مهر برگزار می شود، با سخنرانی سردار ایرج مسجدی، مشاور عالی فرمانده نیروی قدس سپاه و سفیر سابق ایران در کشور عراق و مداحی مسعود عارفی همراه خواهد بود.

وی با اشاره به پیشتازی شهرستان لنگرود در برگزاری یادواره‌های شهدا، گفت: یادواره‌های شهدا در این شهرستان به صورت ماهانه برگزار می‌شود که نقش مهمی در احیای ارزش‌های اسلامی و انقلابی دارد.

یاد و نام شهدای منا زنده نگه داشته شود

محمدرضا جلالی، فرماندار لنگرود نیز، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تقارن آن با بازگشایی مدارس، یادآور شد: فرهنگ دفاع مقدس برگرفته از فرهنگ ناب ایرانی - اسلامی است و با همین فرهنگ می‌توانیم به قله‌های رشد و تعالی نظام و کشور برسیم.

وی با اشاره به فرمایش رهبر انقلاب مبنی بر نزدیک بودن قله، افزود: تولید علم یکی از محورهای رشد و تعالی نظام اسلامی بوده که مورد توجه دست اندرکاران قرار دارد.

فرماندار لنگرود، دفاع مقدس را عامل تثبیت و بقای انقلاب و نظام اسلامی دانست و متذکر شد: هر چقدر از شهدا و دفاع مقدس بگوییم کم است.

جلالی به تلاش دشمن برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی اشاره کرد و متذکر شد: در دوران دفاع مقدس شاهد دفاع جانانه ملت ایران از انقلاب و جمهوری اسلامی و تمامیت ارضی کشور بودیم و امروز نیز باید بیش از گذشته از فرهنگ دفاع مقدس الگو بگیریم.

وی انقلاب اسلامی را مدافع اسلام ناب دانست و خاطرنشان کرد: پاسداشت مقام شهدا و خانواده‌های معظم آنان را یک وظیفه شرعی و قانونی می‌دانیم؛ زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا علاوه بر اینکه از راهبردهای نظام برای احیای آرمان‌های اسلامی و انقلابی است، موجب حیات معنوی آحاد جامعه می‌شود.

فرماندار لنگرود با تاکید بر لزوم برگزاری کیفی‌تر یادواره‌های شهدا، به اهمیت شهدای منا از حیث فرهنگی و سیاسی اشاره کرد و گفت: طبق فرموده رهبر انقلاب، باید یاد و نام شهدای منا را زنده نگه داریم.

وی با اشاره به برگزاری یادواره شهدای گیلانی منا در شهرستان لنگرود، ادامه داد: شهرداری‌ها برای اطلاع رسانی این یادواره اقدام کنند و دهیاران نیز تبلیغات محیطی را در دستور کار قرار دهند.

جلالی همچنین خواستار حضور خانواده‌های معزز شهدای فاجعه منا در یادواره مذکور شد و بیان کرد: باید درباره شهدای والامقام منا و ابعاد این فاجعه، روشنگری صورت بگیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار