امام جمعه کیش در نخستین روز از هفته دفاع مقدس؛ این رویداد بزرگ فرهنگی را نمادی از پایداری، اقتدار نظام و مقاومت مردانه ملت بصیر و مجاهد انقلابی عنوان کرد.
کد خبر: ۱۱۲۷۸۴۴
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۸ 23 September 2023

به گزارش تابناک جزیره، مراسم غبار روبی و عطر افشانی مزار مطرح شهدا با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش و مسولان محلی، نیرو‌های نظامی و انتظامی و سپاه کیش، روسای ادارت و نهاد‌های مستقر در جزیره، صبحگاه شنبه یکم مهر به مناسبت گرامی داشت هفته دفاع مقدس و همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید همراه با اجرای برنامه گروه سرود دبستان فرهنگ در مسجد امام حسن مجتبی (ع) برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین علیرضا بی نیاز در ادامه این مراسم؛ آغاز هفته دفاع مقدس را نشان از صحنه‌های افتخار آفرینی رزمندگان و اقتدار جمهوری اسلامی ایران در سایه هدایت‌های حکیمانه امامین انقلاب دانست و افزود: آغاز سال تحصیلی جدید تقارون با آغاز هفته دفاع مقدس به معنای تجدید میثاق و بیعت با شهدا است.

وی، اظهار داشت: حضور پر شور مسولان محلی، نیروی‌های نظامی و انتظامی، علمای گرامی و عموم مردم در مراسم هفته دفاع مقدس به معنای اعلام بیعت مجدد با خون شهدا و آرمان‌های امام راحل است.

امام جمعه کیش با اشاره به تقارون آغاز سال تحصیلی جدید با هفته دفاع مقدس و حضور پرشور فرهنگیان و دانش آموزان درکنار قبور مطرح شهدا را نشان از ادامه دهندگان راه شهدا دانست و گفت: هفته دفاع مقدس بخشی از تاریخ و هویت ملی محسوب می‌شود و در راستای ترویج فرهنگ دفاع، مقاومت، جهاد و شهادت این مهم باید نسل به نسل منتقل شود.

وی در رابطه با فرهنگ مقاومت و دفاع مقدس که سبب ترویج اعتماد به نفس و خود باوری در کشور شده است، افزود: خلاقیت‌ها و فضایل اخلاقی با رشادت‌های شهیدان، رزمندگان و ایثارگران، آزاداگان و جانبازان رشد پیدا کرده و به الگوی مبارزه با ظالمان و متجاوزان مبدل شده به گونه‌ای که هیچ کسی جرات تجاوز به به حریم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را نداشته باشد.

حجت الاسلام و المسلمین بی نیاز با بیان این که ۸ سال دفاع مقدس دستاورد‌های فراوانی داشته است، بیان داشت: فرهنگ جهاد، ایثار، فداکاری و شهادت از زمان دفاع مقدس تا کنون ادامه دارد و تا ظهور حضرت حجت (عج) ادامه خواهد داشت.

به گفته بی نیاز ایستادگی با صلابت و اقتدار مدافعان حرم، فداکاری برای حفظ امنیت کشور، حراست از ارزش‌های اسلامی و انقلابی برگرفته و استمرار روحیه جهادی، شهادت طلبی، ایثار و فداکاری رزمندگان اسلام در طول ۸ سال جنگ تحمیلی بود.

امام جمعه کیش در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به توان نظامی و بازدارندگی که امروز شاهده این ظرفیت ارزشمند در حوزه نظامی هستیم نتیجه فداکاری‌های رزمندگان اسلام و ادامه راه شهیدان، ایثارگران و همان روحیه جهادی و فداکاری است.

حجت الاسلام و المسلمین بی نیاز خاطرات جنگ و دفاع مقدس را به عنوان گنجینه تمام نشدنی عنوان کرد که باید برای آیندگان نسل به نسل منتقل شود، گفت: تجلیل از شهدا و رزمندگان و حماسه سازان هشت سال دفاع مقدس و همه کسانی که در این مسیر ایثار و فداکاری می‌کنند و خانواده‌های معزز این شهدا وظیفه دینی و انقلابی و ملی ما است و همه ما باید این وظایف را به نحو شایسته پیگیری کنیم.

برچسب ها: جزیره کیش
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار