مدیر آموزش و پرورش شهرستان آبیک از تحصیل 16 هزار و 349 دانش آموز این شهرستان در 141 واحد آموزشی خبر داد.
کد خبر: ۱۱۲۷۸۱۸
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۷ 23 September 2023

به گزارش تابناک قزوین، عبدالله ملک پور اظهار کرد: در سال تحصیلی جدید ۱۶ هزار و ۳۴۹ نفر دانش آموز شهرستان آبیک در ۱۴۱ واحد آموزشی و ۵۳۸ کلاس درس مدارس دولتی مشغول تعلیم و تربیت می‌شوند که از این تعداد، یک هزار و ۴۱۲ دانش آموز کلاس اول ابتدایی هستند.

وی تعداد مدارس غیردولتی شهرستان آبیک را ۲۷ باب با بیش از ۲۵۰۰ دانش آموز و تعداد فرهنگیان شاغل در اداره آموزش و پرورش شهرستان آبیک را ۱۱۴۸ معلم ذکر کرد و افزود: با تشکیل یک کانال در فضای شاد، هر پروژه و اقدامی که در تمام مدارس پیش از بازگشایی مدارس انجام شده اعم از رنگ آمیزی، تعویض پرچم و... بارگذاری شده که در قالب اجرای پروژه مهر بوده است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان آبیک ادامه داد: برای جبران کمبود نیروی فرهنگی در مدارس با جذب نیرو‌های جدید و اضافه کاری، سازماندهی لازم صورت می‌گیرد و هیچ کلاسی بدون معلم نخواهد بود.

ملک پور در خصوص تکمیل پروژه آموزشی روستای دبیریان بیان کرد: این پروژه با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال از اعتبارات محرومیت زدایی احداث شده که تقریبا تکمیل شده و نواقصی جزیی از جمله نصب شیرآلات و نصب علمک گاز و... دارد که از سوی اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان قزوین رفع می‌شود که به همراه بخشدار بخش بشاریات مجدانه پیگیر این موضوع هستیم و جای نگرانی نیست و والدین دانش آموزان خیالشان راحت باشد و تا سه هفته آینده دانش آموزان دیگر در کانکس نخواهند بود و در مدرسه جدید تحصیل خواهند کرد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در شهرستان آبیک مدرسه کانکسی داریم، با تایید این موضوع و اینکه مدرسه روستای یزبر کانکسی است، توضیح داد: زمینی برای احداث مدرسه جدید در این روستا از سوی خیر اهدا شده که پیگیر تغییر کاربری آن از سوی بنیاد مسکن هستیم و بنیاد برکت هم قول احداث مدرسه را داده، اما با توجه به اینکه به والدین ۱۲ دانش آموز ابتدایی روستای یزبر بیان کردیم تا برای سال تحصیلی، مدرسه روستای همجوار یعنی نودوز در نظر گرفته شده و حتی هزینه سرویس و ایاب و ذهاب هم پرداخت می‌کنیم موافقت و همراهی نکردند و فرزندشان مجبورند در کانکس تحصیل کنند.

این مسوول افزود: برای احداث پروژه آموزشی منطقه مهدیه آبیک شامل یک مدرسه ۹ کلاسه دو شیفته، پیمانکار اخذ و آغاز به کار کرده که اعتبار پیش بینی شده ساخت آن ۲۵ میلیارد تومان است، این اعتبارات مقرر است توسط اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان قزوین و محل اعتبارات بازآفرینی تامین شود و قرار است مهر سال آینده تحویل آموزش و پرورش داده شود.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان آبیک ادامه داد: از سوی یک شرکت کشت و صنعت وابسته به بنیاد مستضعفان در شهرستان آبیک زیباسازی ۲۰ مدرسه در دستور کار قرار گرفته و زیباسازی ۱۰ مدرسه انجام شده و ۱۰ مدرسه دیگر هم اجرا می‌شود.

ملک پور در پایان این گفتگو به پیگیری برای تخصیص حدود ۱۱۰۰ تن سهمیه آسفالت برای مدارس و ضرورت همکاری مسوولان اشاره کرد.

برچسب ها: قزوین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار