همزمان با نخستین روز از هفته دفاع مقدس، مزار مطهر شهدای استان بوشهر به حضور رزمندگان پیشکسوت، فرمانده‌هان نیروهای مسلح و خانواده معظم شهدا در قالب مهمانی لاله‌ها عطرافشانی و گلباران شد.
کد خبر: ۱۱۲۷۴۹۵
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۳ 21 September 2023

به گزارش تابناک بوشهر، در نخستین روز از هفته دفاع مقدس مراسم غبارروبی، عطرافشانی و گلباران مزار شهدا با عنوان مهمانی لاله‌ها صبح امروز در استان بوشهر با حضور فرماندهان و کارکنان نیرو‌های مسلح استان بوشهر، ایثارگران، خانواده معظم شهدا و اقشار مختلف مردم برگزار شد.

این مراسم در مرکز استان بوشهر در گلزار شهدای بهشت صادق علیه‌السلام با حضور پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت، فرماندهان نیرو‌های مسلح و جامعه ایثارگری باشکوه خاصی برگزار شد.

در این آیین نماینده، ولی فقیه در سپاه ولیعصر خوزستان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر و تبریک هفته دفاع مقدس این ایام را یادآور رشادت‌ها و جانفشانی و حماسه‌آفرینی رزمندگان در ۸ سال دفاع مقدس دانست و اظهار داشت: دشمن پس از ناکامی در همه توطئه‌ها و دسیسه‌ها وارد جنگ ترکیبی در ابعاد گوناگون شد و ستون فقرات جامعه اسلامی را هدف قرار داد تا جامعه را ناامید کند.

عبدالرضا رستگار با بیان اینکه، ولی امر مسلمین، رهبر معظم انقلاب اسلامی با جهاد تبیین توطئه دشمنان را نقش بر آب کردند، افزود: با هدایت‌های مقام معظم رهبری رسانه‌های معاند مغلوب شدند و توطئه و دسیسه آن‌ها افشا شد.

وی جهاد تبیین نقش مهمی در جنگ ترکیبی دشمن دانست و بیان کرد: یکی از این اموری که با جهاد تبیین انقلاب اسلامی را به جهان صادر کرد، جنگ تحمیلی و دفاع مقدس بود که بر تمام باور‌های غلط دنیا خط بطلان کشید و امروز ایران اسلامی مقتدر و قدرتمند در جهان معرفی شده است.

در ادامه مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر به برنامه‌های هفته دفاع مقدس پرداخت و افزود: در هفته دفاع مقدس برنامه‌های متنوعی در بخش‌های مختلف تدارک دیده شده که نخستین برنامه آن تجدید میثاق با شهدا و مهمانی لاله‌ها است.

علیرضا غریبی با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان والامقام یکی دیگر از برنامه‌ها را رژه نیرو‌های مسلح در حاشیه خلیج فارس بوشهر دانست و خاطرنشان کرد: در ۳۱ شهریور سالروز حمله ناجوانمردانه رژیم بعث عراق به میهن اسلامی و دفاع جانانه نیرو‌های مسلح و ملت مقاوم ایران اسلامی مراسم رژه نیرو‌های مسلح در حاشیه خلیج فارس بوشهر اجرا می‌شود و گوشه‌ای از توانمندی ایران اسلامی به نمایش گذاشته می‌شود.

وی تجلیل از رزمندگان، جامعه ایثارگری، خانواده معظم شهدا، و جهاد تبیین را از دیگر برنامه‌ها دانست و تصریح کرد: برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس همراه با محوریت تجلیل از زنان رزمنده و ایثارگر برگزار می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر نقش این استان در ۸ سال دفاع مقدس را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: رزمندگان استان بوشهر در ۴ جبهه هوایی، دریایی، زمینی و پدافند در ۸ سال دفاع مقدس مقدس حضور فعال داشت و حماسه جاویدان آفرید.

غریبی ارزش‌های دفاع مقدس را گنجینه‌ای بی‌نظیر توصیف کرد و گفت: این ارزش‌ها و حماسه‌های رزمندگان باید به نسل جوان و آیندگان انتقال یابد تا جامعه اسلامی را در مقابل توطئه‌های دشمنان بیمه کند.

شرکت‌کنندگان در مراسم مهمانی لاله‌ها ضمن غبارروبی، گلباران و عطرافشانی مزار مطهر شهدا با قرائت فاتحه به مقام شامخ شهدا ادای احترام و با آن‌ها تجدید بیعت کردند.
منبع/تسنیم

برچسب ها: بوشهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار