رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کرمان گفت: سه هزار و ۹۲۰ نفر دانش‌آموز به ۱۱۳ مدرسه و کلاس ضمیمه استثنایی استان کرمان می‌روند.
کد خبر: ۱۱۲۷۳۴۴
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۸ 20 September 2023

به گزارش تابناک کرمان، محمود بنی‌اسد اظهار داشت: آموزش و پرورش استثنایی در سطح استان کرمان سه هزار و ۹۲۰ نفر دانش‌آموز دارد که دارای تفاوت‌هایی با دانش‌آموزان عادی هستند.

وی بیان کرد: آموزش و پرورش استثنایی استان کرمان گروه‌های مختلف معلولیت را زیرپوشش دارد که با عنوان دانش‌آموزان با نیاز‌های ویژه از آن‌ها یاد می‌شود که بار منفی کلمه معلولیت کمتر شود.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کرمان ادامه داد: اجرای طرح یا برنامه سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به مدرسه را هم انجام می‌دهیم و طیف عظیمی از نوآموزان کلاس اولی را از نظر جسمانی، ذهنی و آمادگی تحصیلی مورد سنجش قرار می‌دهیم تا جای‌دهی و جایگزینی صحیح این عزیزان صورت گیرد.

بنی‌اسد با اشاره به اهداف عمده طرح سنجش سلامت نوآموزان گفت: با جایگزینی صحیح دانش‌آموزان می‌توان دانش‌آموزانی که نیاز به مداخله به‌هنگام دارند را شناسایی کرد تا با جایگزینی صحیح در سیستم تعلیم و تربیت جلوی آسیب‌های آن‌ها در آینده گفته شود.

وی اظهار داشت: نوآموزان در طرح سنجش از نظر جسمی در زمینه بینایی، شنوایی و سلامت جسمانی، هوش و استعداد تحصیلی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

برچسب ها: کرمان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار