مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری استان کرمانشاه از تدوین بسته‌های سرمایه گذاری برای حاشیه سد‌های استان خبرداد.
کد خبر: ۱۱۲۶۵۸۵
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۹ 16 September 2023

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان سید محمد امین حسینی مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری استان کرمانشاه با اشاره به وجود تعداد قابل توجهی سد و منابع آبی در استان، گفت : متاسفانه با وجود این منابع آبی خوب بویژه سد داریان پاوه، هنوز نتوانسته ایم از ظرفیت آن‌ها برای رونق گردشگری استان استفاده کنیم.

وی افزود: باتوجه به اینکه منابع دولتی محدود است و امکان اجرای پروژه‌های گردشگری مهمی با این اعتبارات در حاشیه سد‌ها وجود ندارد، برای همین باید بخش خصوصی را جذب کرد. 

مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری استان اضافه کرد: در این راستا، بسته‌های سرمایه گذاری را برای تعدادی از سد‌های استان همچون سد داریان، سد سلیمانشاه، سد شیان، سدگیلانغرب، سد دایک، سد زاگرس، سد آزادی و ... تدوین کرده ایم. 

وی تصریح کرد: اجرایی شدن این پروژه‌ها نیازماند همکاری شرکت آب منطقه‌ای و سایر دستگاه‌های ذیربط است که در این زمینه قرار است نشست‌هایی را با هم داشته باشیم. 

حسینی ادامه داد: در حال حاضر اجرای پروژه گردشگری در سد جامیشان توسط بخش خصوصی در دست اقدام است و در سد شیان هم اقداماتی را در حال اجرا داریم. 

وی با بیان اینکه حدود یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار برای سد شیان اسلام آبادغرب اختصاص پیدا کرده، افزود: از محل این اعتبارات در حال تکمیل زیرساخت‌های حاشیه این سد از جمله سنگفرش ها، آلاچیق، راه دسترسی و ... هستیم. 

مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری استان اضافه کرد: البته حدود ۴۰۰ میلیون تومان از این اعتبارات را صرف بازسازی تاسیسات برق این مجموعه خواهیم کرد که به سرقت رفته است. 

وی با تاکید براینکه انجام فعالیت‌های زیرساختی گردشگری در حاشیه سد‌ها باید به صورت مستمر انجام شود، افزود: متاسفانه گا‌ها با صرف اعتباراتی زیرساخت‌هایی در حاشیه سد‌ها ایجاد می‌شود، اما به دلیل اینکه این فعالیت‌ها تداوم ندارد، زیرساخت‌ها گا‌ها از بین رفته و یا بدلیل عدم جلب سرمایه گذار و نگهداری به سرقت می‌روند .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار