فرماندار گالیکش گفت: با تلاش و همکاری مجموعه نیروهای اطفای حریق، آتش‌سوزی منطقه بزاغان پارک ملی گلستان در محدوده پل سوم بامداد پنجشنبه مهار شده و حریق تحت کنترل است.
کد خبر: ۱۱۲۶۴۳۹
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۱ 14 September 2023

به گزارش تابناک گلستان، محمدرضا میرنیا شامگاه چهارشنبه در حاشیه دومین نشست فوق‌العاده مدیریت آتش‌سوزی در پارک ملی گلستان، اظهارکرد: آتش‌سوزی در محدوده پل سوم پارک ملی گلستان ظهر سه‌شنبه به مدیریت بحران فرمانداری شهرستان اطلاع رسانی شد که پس از هماهنگی با مدیریت بحران استانداری گلستان به فوریت نسبت به اعزام تیم‌های اطفای حریق متشکل از نیرو‌های پارک ملی، اداره کل محیط زیست استان، معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری، بخشدار لوه، اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری، بسیج، جوامع محلی شامل شورا‌ها و دهیاران، هلال احمر، راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و دیگر عوامل به محل حریق اقدام شد تا عملیات اطفای حریق به سرعت اجرایی شود.

وی افزود: با توجه به پراکندگی آتش سوزی در منطقه، تیم‌های اطفای حریق در روز دوم نیز با تعداد نیروی بیشتری در محل حضور بافتند و با وحدت، تعامل، همکاری و انسجام مثال زدنی موفق به کنترل و مهار آتش شدند.

رییس ستاد بحران گالیکش تاکید کرد: بر اساس شواهد موجود سطح مورد حریق در منطقه مذکور حدود ۷.۵ هکتار و بیشتر به صورت پوشش سطحی و پراکنده است.

میرنیا گفت: با وجود اینکه آتش‌سوزی تحت کنترل است، اما نیرو‌های منابع طبیعی و محیط زیست، مردمی، بسیج، هلال احمر و راهداری برای مراقبت، کنترل و نظارت تا مهار کامل آتش همچنان در محل حریق حضور خواهند داشت.

وی بیان کرد: اخبار و اطلاعات تکمیلی در خصوص مهار کامل اطفای حریق در پارک ملی گلستان متعاقبا از طریق روابط عمومی فرمانداری شهرستان گالیکش به اطلاع شهروندان خواهد رسید.

به گزارش فارس، گلستان بیشترین جنگل‌های سوزنی برگ کشور را دارد و که به واسطه کاهش بارندگی‌ها، برگ‌های خشک کف این جنگل‌ها مانند انبار باروت با کوچکترین جرقه‌ای شعله‌ور می‌شود.

برچسب ها: گلستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار