مدیرکل منابع طبیعی کرمانشاه:
مدیرکل منابع طبیعی استان کرمانشاه گفت: برنامه کاشت گونه‌های نهال و بذر در عرصه‌های منابع طبیعی استان کرمانشاه در راستای صیانت و توسعه جنگل‌ها اجرا می‌شود.
کد خبر: ۱۱۲۵۸۴۳
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۶ 11 September 2023
انشاالله کولانی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه، اظهار کرد: استان کرمانشاه دارای ۵٢٨ هزار هکتار جنگل است که با توجه به حساسیتی که در این بخش وجود دارد، سند کاداستر برای صیانت از این عرصه‌ها و حفاظت، حمایت و جلوگیری از دستبرد متخلفین صادر شده است.

وی در خصوص وضعیت حال حاضر جنگل‌های استان کرمانشاه افزود: از سال‌های گذشته تا کنون اقدامات لازم در جنگل‌های منطقه زاگرس انجام شده بخشی از جنگل‌های زاگرس که درصدی از آن در استان کرمانشاه قرار دارد دچار خشکی شده و بیماری تحت عنوان لورانتوس را داشته‌ایم.

مدیرکل منابع طبیعی استان کرمانشاه تصریح کرد: مبارزه با آفات و مشکلات جنگل‌ها به صورت مشارکتی و یا از سوی اداره‌کل منابع طبیعی استان کرمانشاه انجام شده است اما با توجه به بارندگی‌های موجود حال و هوای خوبی به جنگل‌ها داده شد.

وی با اشاره به خشکسالی‌های پی در پی طی سال‌های گذشته، عنوان کرد: این خشکسالی‌ها علاوه بر اینکه بر روی باغات اثر گذاشت بر روی جنگل‌های استان کرمانشاه نیز اثر گذار بود.

کولانی با تأکید بر اینکه برنامه مدونی برای جنگل‌ها داشتیم، اضافه کرد: در همین راستا برنامه چهار ساله برای کاشت هشت میلیون اصله نهال در دستور کار قرار گرفت و تا کنون ٢ میلیون و ٣٠٠ هزار اصله آن در نهالستان های کرمانشاه کاشت شده و به زودی قابل خروج برای احیای جنگل‌ها هستند.

وی درباره برنامه غنی‌سازی یا احیا جنگل‌ها در راستای صیانت و توسعه آن‌ها، عنوان کرد: برنامه کاشت گونه‌های نهال و بذر در عرصه‌های منابع طبیعی استان کرمانشاه به صورت مشارکتی با مردم و یا نهالستان های خصوصی، ادارات و ارگان‌های طرف نهضت سبز استان کرمانشاه اجرا می‌کنیم.

کولانی در پایان با اشاره به موضوع حریق جنگل‌ها، بیان کرد: به شهروندان توصیه می‌شود از هرگونه بی احتیاطی در حریم جنگل‌ها و مراتع بپرهیزند.

وی گفت: عرصه جنگل‌ها و منابع طبیعی سرمایه‌های ما هستند که همگی باید در حفظ و حراست و صیانت از آن‌ بکوشیم.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار