مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: قریب به ۹۰۰ نفر از مددجویان کمیته امداد در طرح تابستانه مهارت در زنجان شرکت کردند.
کد خبر: ۱۱۲۴۶۶۷
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۱ 04 September 2023

به گزارش تابناک زنجان، روح اله صالحی مدیرکل کمیته امداد استان زنجان درجمع خبرنگاران با اشاره به اجرای طرح تابستانه مهارت اظهار داشت: این طرح با همکاری فنی و حرفه‌ای و کمیته امداد در حال اجراست.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان افزود: امسال در قالب طرح تابستانه مهارت ۸۶۲ مددجوی زنجانی در دوره‌های آموزشی مربوط شرکت کردند.

صالحی گفت: این دوره آموزشی در فصل تابستان، فرصت مناسبی برای غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان و ارائه آموزش‌های کارآفرینی متناسب با نیاز بازار کار به منظور ارتقای توانمندی‌های مهارتی منطبق با ویژگی‌های فردی مددجویان است.

وی با بیان اینکه این طرح برای دانش‌آموزان تحت حمایت کمیته امداد، در دو گروه سنی ۱۲ تا ۱۴ سال و نوجوانان سنین ۱۵ تا ۱۸ سال پنج دهک پایین درآمدی جامعه در حال برگزاری است، افزود: این طرح آموزشی با همکاری سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای و اداره کل آموزش و پرورش استان، دانشگاه آزاد و بسیج مستضعفان، به مدت سه سال از تیر تا شهریورماه هر سال اجرا خواهد شد.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان برگزاری این دوره آموزشی را با هدف توسعه و تقویت فرهنگ کار و ایجاد مهارت‌های کسب‌وکار متناسب با سن فراگیران اعلام و تصریح کرد: ایجاد زمینه مناسب برای شناسایی و پرورش استعداد‌ها و توانمندی‌های دانش‌آموزان و بازماندگان از تحصیل و کمک به هدایت تحصیلی آنها، کمک به خلاقیت، نوآوری و رشد مهارت‌ها در آن‌ها و در نهایت تعیین مسیر شغلی و ایجاد اشتغال پایدار از ویژگی‌های اساسی این طرح آموزشی است.

وی افزود: در انتخاب نوع رشته آموزشی افزون بر علاقه و استعداد مهارت‌آموزان، رعایت اولویت‌های بومی کسب وکار استان نیز لحاظ می‌شود.

برچسب ها: زنجان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار