مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: از 13 تا 31 شهریور ماه پویشی تحت عنوان جهاد مقدس تا دفاع مقدس در استان اجرا می‌شود.
کد خبر: ۱۱۲۴۶۳۵
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۰ 04 September 2023

به گزارش تابناک خراسان جنوبی و به نقل از فارس، مهدی هنری در رابطه با سالروز حضور مقام معظم رهبری برای کمک به مردم زلزله زده فردوس در سال ۱۳۴۷ به عنوان سرپرست گروه امدادی طلاب اظهار داشت: این حرکت به عنوان اولین حرکت اردو‌های جهادی توسط جوانان انقلابی آن دوران تحت رهبری مقام عظمای ولایت برگزار شد.

وی تصریح کرد: در آن دوران ایشان در قالب یک طلبه جهادی ورود یافتند و نکته‌ای که قابل اهمیت بوده این است که در حوزه فعالیت‌های جهادی در بحث مدیریت بحران برای خدمت‌رسانی به مردم زلزله فردوس در سال ۱۳۴۷ حضور داشتند.

بهره‌مندی از خاطرات مقام معظم رهبری در سفر به فردوس

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی با بیان اینکه کتاب «دوباره فردوس» خاطرات مقام معظم رهبری در این سفر است، افزود: در ابتدای امر یک سری مباحث آموزشی و مدیریتی و در واقع سبک مدیریت جهادی را از این خاطرات می‌توان اخذ کرد، در آینده از مجموعه خاطرات برای تدریس در دوره‌های توانمندسازی گروه‌های جهادی و جهادگران استفاده خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه امسال با توجه به اینکه ۱۳ شهریور ماه در آستانه ایام اربعین قرار گرفته مراسم این روز به صورت متفاوتی نسبت به سال‌های گذشته برگزار خواهد شد، بیان داشت: از چند ماه گذشته جلساتی با دفتر نشر آثار مقام معظم رهبری در راستای تهیه محتوا برای گرامیداشت این روز بزرگ برگزار شده است.

برگزاری اجلاسیه اردو‌های جهادی به صورت بین‌المللی در مسیر پیاده‌روی اربعین

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی ادامه داد: امسال اجلاسیه اردو‌های جهادی به‌صورت ملی برگزار نخواهد شد بلکه در قالب بین‌المللی برگزار می‌شود به‌طوری که در مسیر‌های پیاده‌روی به ویژه در مسیر نجف تا کربلا موکب‌هایی پیش‌بینی شده که گروه‌های جهادی حضور داشته و همچنین محتوا‌هایی تهیه که مباحثی در قالب اصلی اردو‌های جهادی و تبیین این موضوع که روز ۱۳ شهریورماه مبدأ و آغاز اردو‌های جهادی بوده انجام گیرد.

هنری بیان داشت: در استان نیز ۱۳ شهریور ماه در فردوس جلسه‌ای به صورت شهرستانی و با حضور مقامات استانی برگزار خواهد شد.

وی از برگزاری مسابقه‌ای در قالب کتاب دوباره فردوس به صورت حضوری و مجازی خبر داد و افزود: سؤالات در هفته دفاع مقدس ۳۱ شهریور ماه در اختیار مردم قرار داده و در انتهای هفته دفاع مقدس که جلسه نهایی و استانی برگزار خواهد شد، برگزیدگان این مسابقه انتخاب می‌شوند.

برگزاری همایش جهاد مقدس در استان

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی با بیان اینکه از ۱۳ تا ۳۱ شهریور ماه پویشی تحت عنوان جهاد مقدس تا دفاع مقدس در استان اجرا می‌شود، گفت: در این بازه زمانی خدمات متنوعی در حوزه‌های مختلف جهادی، خدمت رسانی و محرومیت‌زدایی ارائه خواهد شد.

هنری ادامه داد: در اختتامیه این طرح که در قالب همایش جهاد مقدس برگزار می‌شود میهمانانی از مرکز کشور خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه افراد بدون محدودیت سنی می‌توانند وارد گروه‌های جهادی شوند، گفت: این عدم محدودیت سبب تلفیق افراد در گروه‌های سنی مختلف در قالب شورای جهادی، مجمع جهادی استانی و کارگروه‌ها و کمیته‌های زیرمجموعه شده و سبب تبادل تجربیات و هماهنگی بهتر و تقسیم وظایف جهادی می‌شود.

احصاء مسائل و ظرفیت‌های مناطق گام نخست اردو‌های جهادی

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی ادامه داد: در یک اردوی جهادی از ابتدا بحث شناسایی و احصاء مسائل و ظرفیت‌ها به صورت تخصصی وجود دارد و بعد ورود به حل مسائل انجام می‌گیرد.

هنری با بیان اینکه نگاه سازمان بسیج سازندگی در حوزه فعالیت‌های جهادی بر حل مسئله بنا شده است، گفت: مسائل شهرستان‌های مختلف استان در حوزه‌های متفاوت شناسایی و افراد شرکت کننده در اردو‌های جهادی برای رفع این مسائل هدایت شده تا که وقتی اردو‌های جهادی انجام گیرد در اثربخشی آن فعالیت‌ها نقش کلیدی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه از امسال بحث قرارگاه‌های جهادی مطرح شده است، اضافه کرد: در واقع این قرارگاه‌های جهادی برای هماهنگی بهتر بین گروه‌های جهادی ایجاد شده تا هم‌افزایی بیشتری در بین گروه‌های تخصصی شکل گیرد.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: گروه‌های جهادی در کنار مردم بوده تا کار‌ها توسط خود مردم به نحو احسن انجام گیرد.

برچسب ها: خراسان جنوبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار