مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان بر لزوم تامین مالی مستاجرین (ودیعه مسکن) در استان تاکید کرد و گفت: روسای بانک‌های استان با همکاری دبیر کارگروه مکلف به پرداخت تسهیلات وام ودیعه مسکن با محوریت افراد معرفی شده توسط نهادهای حمایتی هستند.
کد خبر: ۱۱۲۴۲۹۴
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۴ 02 September 2023

به گزارش تابناک زنجان و به نقل از حبرگزاری فارس، اصغر اسماعیلی، مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان در سومین جلسه کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات استان در محل اداره کل راه و شهرسازی استان اظهار کرد: دستور العمل کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات به استان‌ها ابلاغ شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان افزود: در راستای اجرایی سازی بند نخست مصوبات هفتمین جلسه شورای عالی مسکن در اردیبهشت ماه سال‌جاری و مصوبات جلسه و با هدف مقابله قاطع و سریع با تخلفات و پیشگیری از تکرار تخلفات صنف بنگاه‌های مشاور املاک و تسریع در اجرای ماده قانون مالیات‌های مستقیم (مالیات بر خانه‌های خالی)، تشکیل کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات به استان‌ها ابلاغ شده است.

وی افزود: تاکنون سه جلسه کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات ذیل شورای مسکن به ریاست استاندار و دبیری مدیر کل راه و شهرسازی استان زنجان تشکیل شده است.

اسماعیلی، به ترکیب اعضای این کارگروه اشاره کرد و بیان داشت: فرمانده فراجای، شهرداری، فرمانداری هر شهرستان، دادستان دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان، مدیرکل سازمان صمت (سازمان صنعت، معدن و تجارت)، مدیرکل تعزیرات حکومتی، مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان، مدیرکل سازمان امور مالیاتی، نماینده وزارت اطلاعات، نماینده اطلاعات سپاه، نماینده شهرداری هر شهرستان، نماینده صدا و سیما، فرمانده بسیح اصناف، رئیس اتاق اصناف و روسای بانک‌ها و رئیس اتحادیه مشاورین املاک عضو این کارگروه هستند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه در این جلسات بر تشکیل گشت‌های ساماندهی بنگاه‌های مشاور املاک تاکید شده است، ادامه داد: همچنین بازرسین مکلف به ثبت تخلفات بوده و سپس بارگذاری آن به صورت روزانه در سامانه یکپارچه مدیریت بازرسی «سیمبا» هستند.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور به کنترل بازار مسکن بسیار تاکید دارد، گفت: در بخش مسکن دستگاه‌هایی که به نوعی مسؤول هستند باید ورود جدی به کنترل بازار مسکن داشته باشند و در این راستا فرمانداران موظف به هماهنگی با دستگاه‍‌های امنیتی و انتظامی برای حضور در گشت‌های مشترک هستند.

اسماعیلی بر لزوم تقویت تشکیل گشت‌های مشترک تاکید کرد و گفت: وظایف هر دستگاه مشخص است و همه دستگاه‌ها دخیل هستند و باید در این خصوص ورود کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان بر لزوم شناسایی بنگاه‌های املاک فاقد مجوز کسب در زنجان تاکید کرد و بیان داشت: در این راستا باید دستگاه‌های اجرایی متولی در این خصوص مدیریت و همکاری لازم را مد نظر قرار دهند.

لزوم برگزاری جلسات منظم با انبوه سازان و مالکین املاک مسکونی در مناطق شهری

وی لزوم تسریع در شناسایی خانه‌های خالی را از تاکیدات کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات عنوان کرد و گفت: توجه به این مهم از وظایف مهم کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات است و در این میان شهرداری‌های هر شهر با ۱۰۰ هزار نفر جمعیت با هماهنگی و همکاری مدیرکل راه و شهرسازی استان و دستگاه‌های خدمات رسان مکلف به تشکیل گروه‌های شناسایی میدانی خانه‌های خالی و معرفی مالکین این املاک به کارگروه طی سه هفته پس از ابلاغ این دستور هستند.

اسماعیلی ابراز کرد: یکی از مواردی که در افزایش قیمت فروش مسکن در بازار املاک و مستغلات مهم است شناسایی خانه‌های خالی است و در این راستا در زمینه شناسایی خانه‌های خالی، برای هریک از اعضای کارگروه وظایفی تعریف شده و باید همه دستگاه‌های اجرایی پای کار آمده و ورود جدی بکنند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان افزود: دبیران کارگروه باید نسبت به برگزاری جلسات منظم با انبوه سازان و مالکین املاک مسکونی در مناطق شهری با هدف عرضه حداکثری این املاک به بازار اجاره اقدام کنند.

وی بر لزوم تامین مالی مستاجرین در استان زنجان تاکید کرد و گفت: روسای بانک‌های استان با همکاری دبیر کارگروه مکلف به پرداخت تسهیلات وام ودیعه مسکن با محوریت (اولویت) افراد معرفی شده توسط نهاد‌های حمایتی هستند و باید گزارش تسهیلات پرداختی توسط بانک‌ها به دبیرخانه ارسال شود.

برچسب ها: زنجان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار