رئیس اداره مدارس غیردولتی آموزش‌وپرورش خراسان‌شمالی گفت:۱۳۴ مدرسه غیردولتی در تمام مقاطع تحصیلی ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم در سراسر شهرستان‌های استان فعالیت دارند که ۷۰ درصد این آمار مدرسه ابتدایی است.
کد خبر: ۱۱۲۴۲۵۵
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۲ 02 September 2023

به گزارش تابناک خراسان‌شمالی و به نقل از فارس، حسین قنبری، رئیس اداره مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی آموزش‌وپرورش خراسان‌شمالی اظهارکرد: شهریه مدارس بر اساس یک فرایند تعریف می‌شود که شامل فضا، الزامات مدرسه و نیروی انسانی است و این شهریه تعیین شده، شهریه ثابت مدرسه است.

وی گفت: در کنار شهریه ثابت مدارس، دو شهریه فوق‌برنامه و شهریه مکمل نیز تعریف می‌شود، اما شهریه ثابت الزامی و شهریه‌های فوق‌برنامه و مکمل اختیاری هستند.

رئیس اداره مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی آموزش‌وپرورش خراسان‌شمالی افزود: تراکم دانش‌آموزی در مدارس ابتدایی غیردولتی بیشتر از متوسطه اول و دوم است.

قنبری ادامه داد: ۱۳۴ مدرسه غیردولتی در تمام مقاطع تحصیلی ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم در سراسر شهرستان‌های استان فعالیت دارند که ۷۰ درصد این آمار مدرسه ابتدایی است.

این مقام مسئول تصریح کرد: طی سال تحصیلی گذشته ۱۶ هزار دانش‌آموز در مدارس غیردولتی استان تحصیل کردند، برای سال تحصیلی پیشرو تاکنون بر اساس آخرین آمار ثبت شده نیز ۱۳ هزار و ۵۰۰ نفر ثبت‌نامشان را قطعی کرده‌اند و پیش‌بینی می‌شود که آمار در مقایسه با سال تحصیلی گذشته رشد داشته باشد.

وی بیان داشت: در ایام کرونا بسیاری از مدارس غیردولتی تعطیل شدند و استقبال دانش‌آموزان نسبت به این مدارس روند نزولی پیدا کرد به‌طوری‌که در این ایام ۱۲ هزار و ۹۰ دانش‌آموز در این مدارس تحصیل داشتند که در ایام بعد از کرونا تعداد ثبت‌نام‌ها رشد پیدا کرد.

برچسب ها: خراسان‌شمالی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار