مدیرکل گمرکات گلستان گفت: در پنج ماهه امسال ۲۰۹ میلیون و ۲۷۴ هزار کیلوگرم کالا به ارزش ۱۱۴ میلیون و ۲۶۱ هزار دلار کالا از گمرکات گلستان صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی ۴۴ درصد افزایش داشته است.
کد خبر: ۱۱۲۳۰۰۶
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۱ 27 August 2023

به گزارش تابناک گلستان و به نقل از فارس، شهریار شهریاری در گفتگویی در گرگان اظهار کرد: در پنج ماهه امسال ۲۰۹ میلیون و ۲۷۴ هزار کیلوگرم کالا به ارزش ۱۱۴ میلیون و ۲۶۱ هزار دلار کالا از گمرکات استان صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی ۴۴ درصد و از نظر ارزش دلاری ۳۲ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل گمرکات گلستان افزود: در این مدت تخم‌مرغ، پلی استایرن، پنیر، لوله‌ها و پروفیل، خوراک آماده آبزیان، نئوپان، طاقه نایلون، قطعات سوله، مفتول از مس تصفیه شده و کامپاند پلی اتیلن مهم‌ترین کالا‌های صادراتی استان را تشکیل می‌دهند.

وی ادامه داد: مهم‌ترین کشور‌های هدف صادراتی استان هم به ترتیب ارزش دلاری شامل ترکمنستان، عراق، قزاقستان، ازبکستان، رومانی، پاکستان، بلغارستان، ارمنستان، افغانستان، فدراسیون روسیه، ترکیه، قرقیزستان، تاجیکستان، هند، امارات متحده عربی، گرجستان، یونان و آذربایجان بوده است.

شهریاری بیان کرد: همچنین در پنج ماهه امسال ۳۵ میلیون و ۳۳۶ هزار کیلوگرم کالا به ارزش ۶۹ میلیون و ۴۳۰ هزار دلار از گمرک مرزی اینچه برون وارد شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی ۲۸۳ درصد و از نظر ارزشی ۲۸۹ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

مدیرکل گمرکات گلستان گفت که در مدت مشابه سال قبل ۹ میلیون و ۲۲۰ هزار کیلوگرم کالا به ارزش ۱۷ میلیون دلار از گمرکات استان وارد کشور شده بود.

وی عمده کالا‌های وارداتی را شامل روغن خام سویا، فوتس اویل، بخشی از خط تولید پلیمر اسیون، سدیم سولفات، دانه روغنی کلزا، پارچه متقال، تجهیزات کامل گلخانه، دیزل ژنراتور و کک نفت تکلیس شده اعلام کرد.

شهریاری عنوان کرد که این کالا‌ها از کشور‌های همچون چین، ترکیه، ترکمنستان، قزاقستان، انگلستان، هند، اسپانیا، فدراسیون روسیه، ازبکستان، تاجیکستان، آلمان، فرانسه، تایوان، ایتالیا، ویتنام، پاکستان، عراق، استرالیا و دانمارک وارد کشور شده است.

وی ادامه داد: همچنین در حوزه ترانزیت خارجی هم در پنج ماهه نخست سال جاری هزار و ۲۲۷ اظهارنامه به وزن ۲۴ میلیون و ۱۵۶ کیلوگرم کالا به ارزش دلاری ۱۴۳ میلیون و ۷۱۲ هزار دلار از گمرکات مرزی ترانزیت بوده که این آمار نسبت مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی ۱۳۰ درصد و از نظر ارزش دلاری ۲۹۱ و از نظر تعداد ۲۶۶ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

مدیرکل گمرکات گلستان تصریح کرد که طی این مدت، درآمد وصولی این گمرک مبلغ ۱۹۸ میلیارد و ۹۱۵ میلیون تومان بوده که نسبت به سال قبل ۲۴۴ درصد افزایش داشته است.

برچسب ها: گلستان ، گمرک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار