مدیر کل گمرکات گلستان از صادرات بیش از ۲۰۹ هزار و ۲۷۴ تن کالای غیرنفتی از گمرک استان به خارج از کشور خبر داد.
کد خبر: ۱۱۲۲۷۷۴
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۱ 26 August 2023

به گزارش تابناک گلستان و به نقل از خبرگزاری صداوسیما، شهریار شهریاری ارزش این میزان صادرات را ۱۱۴ میلیون و ۲۶۱ هزار و ۵۰۳ دلار اعلام کرد و گفت: این میزان صادرات به لحاظ وزنی ۴۴ درصد و به لحاظ ارزش دلاری ۳۲ درصد بیشتر از مدت مشابه سال قبل است.

او گفت: تخم مرغ، پلی استایرن، پنیر، انواع لوله آهنی و پروفیلی، خوارک آماده آبزیان، ورق نئوپان، طاقه نایلون، قطعات سوله، مفتول مسی، کامپاند پلی اتیلن و میلگرد ۱۰ کالای عمده صادراتی گلستان در پنج ماه گذشته بوده است.

وی اضافه کرد: این کالا‌ها به ۲۱ کشور جهان از جمله ترکمنستان، عراق، قزاقستان، ازبکستان، رومانی، روسیه، افغانستان، پاکستان، بلغارستان، ارمنستان، تاجیکستان، ترکیه، هند و قرقیزستان صادر شد.

شهریاری به حجم کالا‌های وارداتی از طریق گمرکات گلستان در پنج ماه گذشته هم اشاره کرد و افزود: در این مدت حدود ۳۵ هزار و ۳۳۷ تن کالا به ارزش ۶۹ میلیون و ۴۳۰ هزار دلار از طریق گمرک مرزی اینچه‌برون وارد استان شد که به لحاظ وزنی ۲۸۳ درصد و به لحاظ ارزش دلاری ۲۸۹ درصد بیشتر از مدت مشابه سال قبل بوده است.

مدیر کل گمرکات گلستان «فوتس اویل، بخشی از تجهیزات خط تولید پلیمر اسپون، سدیم سولفات، دانه روغنی کلزا، پارچه متقال، تجهیزات گلخانه‌ای، دیزل ژنراتور و کک نفت تکلیس شده» را عمده کالا‌های وارداتی به استان از ابتدای امسال تا پایان مرداد ذکر کرد و بیان داشت: این کالا‌ها از ۲۰ کشور مختلف از جمله چین، ترکیه، ترکمنستان، انگلستان، قزاقستان، هند، روسیه، ازبکستان، تاجیکستان، تایوان، استرالیا و آلمان وارد کشور شد.

وی همچنین درخصوص حجم و ارزش ترانزیت خارجی از گمرکات گلستان در پنج ماه گذشته بیان کرد: در این مدت هزار و ۲۲۷ فقره اظهارنامه به وزن تقریبی ۲۴ هزار و ۱۵۷ تن انواع کالا و به ارزش ۱۴۳ میلیون و ۷۱۳ هزار دلار از گمرک اینچه برون با عنوان ترانزیت خارجی انجام شد که از نظر وزنی ۱۳۰ و از لحاظ ارزش دلاری ۲۹۱ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.

شهریاری، درآمد وصولی گمرکات گلستان در مدت اشاره شده امسال را حدود هزار و ۹۹۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: این میزان درآمد ۲۴۴ درصد بیشتر از مدت مشابه سال قبل بود.

برچسب ها: گلستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار