رئیس اداره آموزش و پرورش عشایری خوزستان با اشاره به انجام فرآیند ثبت‌نام دانش‌آموزان، گفت: حدود ۱۲۰ مدرسه عشایری استان خوزستان نیاز به بازسازی و نوسازی دارند؛ این مدارس خطرآفرین، سنگی یا فضای روستایی نامناسبی هستند که برای دایر کردن مدرسه اجاره شده‌اند.
کد خبر: ۱۱۲۲۶۷۶
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۴ 26 August 2023

رضا فرامرزی با اشاره به انجام فرآیند ثبت‌نام دانش‌آموزان عشایری، اظهار کرد: در حال حاضر حدود ۱۴ هزار دانش‌آموز عشایری در استان خوزستان وجود دارد و تاکنون حدود ۹۰ درصد این دانش‌آموزان ثبت‌نام کرده‌اند و روند ثبت‌نام دیگر دانش‌آموزان نیز در حال انجام است.

وی در خصوص وضعیت فضاهای آموزشی عشایری در خوزستان ادامه داد: حدود ۱۲۰ مدرسه عشایری استان خوزستان نیاز به بازسازی و نوسازی دارند؛ این مدارس خطرآفرین، سنگی و یا فضای روستایی نامناسبی هستند که برای دایر کردن مدرسه اجاره شده‌اند.

رئیس اداره آموزش و پرورش عشایری خوزستان گفت: حدود ۱۴۳ مدرسه چادری در استان خوزستان وجود دارد که فضای مناسبی نیستند و تعدادی از مدارس نیز کانکسی هستند.

وی افزود: البته این ۱۴۳ مدرسه در مناطق صعب‌العبور هستند که به دلیل نبود جاده مناسب برای استقرار کانکس یا انتقال مصالح برای ساخت مدرسه، ناچار هستیم از مدارس چادری استفاده کنیم.

فرامرزی ادامه داد: در برخی از این مناطق می‌توان مدارس چادری را با کانکس و مدارس کانکسی را با ساختمان‌های ایمن جایگزین کرد؛ در این خصوص به صورت مداوم وضعیت را به سازمان نوسازی مدارس و استانداری خوزستان اعلام می‌کنیم.

وی گفت: در حال حاضر ۳۰ پروژه مدرسه عشایری در حال ساخت در خوزستان وجود دارد و به نظر می‌رسد در مهرماه سه تا چهار پروژه آموزشی از این تعداد به بهره‌برداری برسد.

رئیس اداره آموزش و پرورش عشایری خوزستان با اشاره به مشارکت خیرین در مدرسه‌سازی عشایری عنوان کرد: عمده مدارسی که در حال ساخت است توسط خیرین و گروه‌های جهادی ساخته می‌شود.

وی با اشاره به لزوم تامین سرویس رفت و آمد برای دانش‌آموزان عشایری، یادآور شد: متاسفانه از کمک خیرین در بخش سرویس رفت و آمد بی نصیب هستیم در حالی که رفت و آمد یکی از چالش‌های اساسی دانش‌آموزان عشایری است. هر سال اعتبارات دولتی از سوی وزارت آموزش و پرورش به این بخش اختصاص داده می‌شود و سال گذشته حدود ۵۰۰ میلیون تومان برای این بخش در استان خوزستان اختصاص داده شد اما هزینه سرویس بیش از یک میلیارد تومان بود که باقیمانده آن از راه‌های مختلف از جمله کمک والدین دانش‌آموزان تامین شد.

با این حال باید این را در نظر گرفت که والدین عشایری بی‌بضاعت هستند و همین امر ممکن است منجر به ترک تحصیل دانش‌آموزان شود.

منبع/ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار