مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی، گفـت: هجدهمین جشنواره قصه گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در بیرجند با حضور 19 قصه گو آغاز شد.
کد خبر: ۱۱۲۲۵۹
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۰ 15 October 2015


به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خراسان جنوبی، به نقل از ستاد خبری هفته کودک، عبدالرضا صمدی صبح امروز (22 مهر ماه) در مراسم افتتاحیه هجدهمین جشنواره قصه‌گویی، اظهارکرد: قصه‌گویی سنت حسنه‌ای است که از زمان‌های بسیار قدیم در ایران رواج داشت و متأسفانه امروزه گاهی اوقات به فراموشی سپرده می‌شود.

وی یکی از تأثیرات مهم قصه گویی را تقویت مهارت شنیدن دانست و افزود: کودکان امروز به دلیل استفاده بیشتر از تلویزیون بیشتر مشاهده را دوست دارند و ترویج هنر قصه گویی و بیان قصه ها برای کودکان، آنان را صبورتر می کند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی ادامه داد: قصه می‌تواند بهترین لالایی برای کودکان هنگام خواب باشد و مناسب ترین ابزار برای والدین تا بسیاری از نکات اخلاقی، دینی و اجتماعی را برای کودکان در قالب افسانه ها و داستان بیان کنند.

صمدی با اشاره به اینکه ترویج فرهنگ قصه‌گویی یکی از اهداف این جشنواره است، گفت: با توجه به رویکرد‌های جدید آموزش و پرورش باید فرصت قصه‌گویی برای معلمان در مدارس ایجاد شود.

صمدی یادآور شد: مرحله شهرستانی هجدهمین جشنواره قصه گویی کانون با حضور 70 نفر از اعضای کنون در مراکز سطح استان برگزار شد که از این تعداد 19 قصه گوی برگزیده به مرحله استانی راه یافتند که در روزهای 22 و 23 مهرماه امسال با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

وی خاطرنشان کرد: هجدهمین جشنواره استانی قصه گویی کانون پرورش فکری کودکان و جوانان با قصه گویی حمیده ابریشمی مربی فرهنگی مرکز شماره 2 بیرجند و قصه " بخت بد" آغاز شد.

ضمناً هجدهمین جشنواره قصه‌گویی در 22مهر آغاز و 23 مهر ماه به کار خود پایان می‌دهد.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار