فرمانده مرزبانی استان بوشهر از توقیف شناور صیادی غیرمجاز حامل گازوئیل قاچاق در بندر گناوه خبر داد و گفت: ۹ هزار لیتر سوخت قاچاق به ارزش بیش از ۱.۸ میلیارد ریال کشف شد.
کد خبر: ۱۱۲۱۹۳۶
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۰ 22 August 2023

به گزارش تابناک بوشهر و به نقل از تسنیم، سرهنگ یدالله شرفی در گفتگویی، با بیان اینکه تردد همه شناور‌ها در مرز دریایی خلیج‌فارس و لنگرگاه‌های استان بوشهر مورد رصد و پایش قرار می‌گیرد اظهار داشت: اکنون فصل صید میگو در زیستگاه‌های دریایی استان بوشهر آغاز شده و شناور‌های فاقد مجوز صید تحت پیگیرد قانونی قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه آبزیان از جمله میگو یکی از سرمایه‌های مهم خلیج فارس محسوب می‌شود و باید از زیستگاه آبزیان محافظت شود گفت: شناور فاقد مجوز صید توقیف و به مراجع قضایی معرفی می‌شود.

فرمانده مرزبانی استان بوشهر با اشاره به اینکه مبارزه با قاچاق سوخت از جمله مهمترین مأموریت‌های مرزبانی است از شناسایی یک شناور صیادی حامل سوخت گازوئیل قاچاق در لنگرگاه بندر گناوه خبر داد و بیان کرد: در یک اقدام اطلاعاتی و عملیاتی، مرزبانان موفق شدند با تشدید گشت‌های دریایی، یک فروند شناور باری حامل سوخت قاچاق شناسایی و توقیف کنند.

سرهنگ شرفی افزود: در بازرسی از شناور توقیفی ۹ هزار لیتر سوخت گازوئیل قاچاق به ارزش بیش از ۱.۸ میلیارد ریال کشف شد.

وی در ادامه ضمن اشاره به دستگیری یک نفر در این عملیات افزود: متهم فاقد مجوز و خارج از لیست مجوز صید بود که به همراه سوخت مکشوفه تحویل مقامات قضایی شد.

فرمانده مرزبانی استان بوشهر فعالیت شبانه‌روزی مأموران را در برخورد با قاچاقچیان را مورد اشاره قرار داد و افزود: سود سرشار حاصل از فروش گازوئیل قاچاق، افزایش تقاضا از سوی دلالان و قاچاقچیان در دریا، کاهش صید ناشی از کاهش منابع آبزیان خلیج فارس و دیگر موارد سبب شده تا بسیاری از صیادان به قاچاق گازوئیل اقدام کنند، ولی مأموران مرزبانی استان بوشهر با تلاش شبانه‌روزی مانع از فعالیت‌های قاچاقچیان می‌شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار