رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر کرمانشاه گفت: درصدد ایجاد پنج دفتر تسهیل گری نوسازی بافت فرسوده در کرمانشاه هستیم که به دلیل نبود اعتبار کافی بلاتکلیف مانده است.
کد خبر: ۱۱۲۱۸۸
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۵ 15 October 2015
رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر کرمانشاه گفت: درصدد ایجاد پنج دفتر تسهیل گری نوسازی بافت فرسوده در کرمانشاه هستیم که به دلیل نبود اعتبار کافی بلاتکلیف مانده است.

جبار گوهری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از اتمام گام نخست احداث دفاتر تسهیل گری نوسازی بافت فرسوده در کرمانشاه خبر داد و ادامه داد: در این مرحله مطالعات لازم انجام شده و مناطقی که نیاز به نوسازی دارند مشخص شده است.

وی با بیان اینکه پس از گونه بندی، نیازسنجی های لازم انجام شده ادامه داد: پس از بررسی نیازسنجی ها، احداث 15 دفتر تسهیل گری در شهر ضرورت یافت و تا پایان سال جاری فعال کردن پنج دفتر آن در اولویت قرار گرفت.

گوهری یادآور شد، این دفاتر در مناطقی مانند جعفرآباد، شریعتی، جوانشیر، شهیاد و بافت مرکزی شهر احداث می شود.

وی اظهار کرد: لایحه این دفاتر به شورا ارسال شد و مورد موافقت قرار گرفت و مقرر شد مدیریت این دفاتر از طریق برگزاری فراخوان به مشاورین دارای صلاحیت واگذار شود که تاکنون پاسخ روشنی از جانب شهرداری در این خصوص دریافت نشده است.

به گفته گوهری، هر دفتر تسهیل گری نیازمند سه میلیارد ریال اعتبار است که احداث آن به دلیل وضعیت نامناسب شهرداری در بخش مالی و مشکلات اعتباری بلاتکلیف مانده است.

گوهری در خصوص وظایف این دفاتر گفت: بازسازی، افزایش ضریب ایمنی حیات، ارتقا کیفیت سیما و منظر شهری و در مجموع ارتقا کیفیت زندگی در بافت فرسوده با مشورت اهالی بافت از جمله اهداف این دفاتر است.

این عضو شورای اسلامی شهر کرمانشاه اظهار کرد: حداقل بازخورد فعالیت این دفاتر در دراز مدت، آسودگی خیال شهروندان و افزایش ضریب امنیت جانی اسکان در بافت فرسوده می باشد.

** صدور پروانه نوسازی بافت فرسوده نزدیک به صفر درصد است

وی صدور پروانه نوسازی بافت فرسوده در کرمانشاه را نزدیک به صفر درصد اعلام کرد و افزود: در زمینه ساماندهی بافت فرسوده دولت و شهرداریها تعهداتی در برنامه پنجم توسعه دارند تا هر ساله 10 درصد از بافت فرسوده در شهرهای دارای بافت فرسوده و به ویژه کلانشهرها احیا و بازسازی شود.

گوهری با تاکید براینکه این مقوله در کرمانشاه سالانه یک درصد هم نبوده است تصریح کرد: کم کاری و بی توجهی بانکهای عامل، عدم تخصیص درصد تخفیفات دولت و واریز آن به حساب شهرداریها و بی برنامگی وزارت راه و شهرسازی و ارگان هایی که باید برای ترغیب مردم به نوسازی بسته های پیشنهادی را اعطا کنند در این میان تاثیرگذار است.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر کرمانشاه اظهار کرد: به دلیل نرسیدن به این هدف، به دفاتر تسهیل گری روی آورده ایم تا بتوانیم در نوسازی بخش وسیعی از بافت فرسوده تاثیرگذار شویم.

بیش از 1200 هکتار بافت فرسوده در شهر 900 هزار نفری کرمانشاه وجود دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار