در شورای زکات استان کرمان رشد ۲۱.۶ درصدی جمع‌آوری زکات استان در سال جاری و جمع‌آوری مبلغ بیش از ۲۶۵ میلیارد ریال زکات گندم مطرح شد.
کد خبر: ۱۱۲۱۷۶۱
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۰ 21 August 2023

به گزارش تابناک کرمان، شورای زکات استان کرمان ظهر امروز با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان، رحمان جلالی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان و اعضای این شورا در سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری کرمان برگزار و رشد ۲۱.۶ درصدی جمع‌آوری زکات استان در سال جاری و جمع‌آوری مبلغ بیش از ۲۶۵ میلیارد ریال زکات گندم مطرح شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان در این جلسه با تسلیت ایام سوگواری و عزاداری امام حسین (ع) اظهار داشت: ظرفیت زکات برای توسعه و آبادانی کشور بسیار زیاد است و خوشبختانه هر ساله رشد می‌کند.

وی با بیان اینکه آثار زکات را باید در جامعه معرفی کرد و اعتماد سازی باعث توجه بیشتر به این فریضه واجب الهی می‌شود، گفت: زکات شرعاً واجب است و باید افراد با انگیزه‌ای را برای ترویج زکات شناسایی کرده و آن‌ها را به‌کار گرفت.

نماینده، ولی فقیه در استان کرمان با اشاره به اینکه رفع محرومیت با زکات ممکن می‌شود، بیان کرد: باید از ظرفیت زکات برای رفع محرومیت در نقاط مختلف استان کرمان استفاده شود.

وی با بیان اینکه امسال استان کرمان در جنوب و شرق استان افزایش درآمد کشاورزی داشته است، گفت: قطعاً این افزایش درآمد باعث افزایش جمع‌آوری زکات در سال جاری می‌شود.

در این جلسه رحمان جلالی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان با بیان اینکه بخشنامه شورای زکات برای تمام فرمانداران استان کرمان ابلاغ شده است، اظهار داشت: این بخشنامه توسط معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شده و مبنای فعالیت‌ها در شورای زکات است.

ناصر عسکری‌نژاد مدیرکل کمیته امداد امام (ره) استان کرمان نیز در این جلسه با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان به‌ویژه شهید سپهبد قاسم سلیمانی با ارایه گزارشی از عملکرد پنج ماهه شورای زکات استان کرمان اظهار داشت: ۱۵۰ نفر از موثرترین زکات استان به زیارت امام رضا (ع) در مشهد مقدس اعزام شدند.

وی با بیان اینکه بیش از ۶۰ هزار غذای گرم در روز عید سعید غدیر خم توسط شورای زکات سراسر استان تهیه و توزیع شده است، گفت: اعضای شورای زکات ۹۲۶ روستا در سطح استان کرمان به روزرسانی شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام (ره) استان کرمان با اشاره به اینکه هزار و ۱۱۳ روستا در سطح استان مشمول زکات می‌شوند، افزود: شناسایی نیاز‌های این روستا‌ها و خدمت‌رسانی به مردم در حوزه‌های معیشتی و عمرانی از وظایف شورا‌های زکات استان کرمان است.

وی با بیان اینکه سلسله نشست‌های زکات تحت عنوان برکت آبادی برگزار می‌شود، ادامه داد: تاکنون در ۱۱ منطقه استان کرمان این سلسله نشست‌ها برگزار شده که در جهت ترویج فرهنگ زکات بسیار اثرگذار بوده است.

عسکری‌نژاد با اشاره به اینکه در سال جاری تاکنون ۲۱.۶ درصد در جمع‌آوری زکات استان رشد داشته‌ایم، گفت: در سال گذشته حدود ۲۰۳ میلیارد ریال زکات واجب و ۹۶۱ میلیارد ریال زکات مستحبی جمع‌آوری شده که توسط مردم به حساب کمیته امداد استان کرمان واریز شده است.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری مبلغ زکات برای ساخت ۱۹ خانه عالم، ۵ حوزه علمیه، ۲۱ حسینیه و فاطمیه هزینه شده است، افزود: ۵۰۵ واحد مسکونی برای افراد نیازمند مرمت و بازسازی شده و مبلغ ۸۵۴ میلیون ریال برای تحصیل دانش‌آموزان و دانشجویان نیازمند اختصاص یافته است.

مدیرکل کمیته امداد امام (ره) استان کرمان با اشاره به اینکه از جمع‌آوری مبلغ زکات سه زندانی جرایم غیر عمد به مبلغ ۶۲۲ میلیون ریال آزاد شدند، بیان کرد: برای ۳۰ زوج جوان جهیزیه تهیه شده و مبلغ حدود ۳۵ میلیارد ریال برای این مهم اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه ۳۸ هزار و ۴۵۰ بسته معیشتی به ارزش بالغ بر ۲۷۲ میلیارد ریال تهیه و بین نیازمندان استان توزیع شده است، گفت: در سال جاری تاکنون مبلغ بیش از ۲۶۵ میلیارد ریال زکات گندم جمع‌آوری شده است.
منبع/تسنیم

برچسب ها: کرمان ، زکات ، شورای زکات
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار