مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر از افتتاح و شروع عملیات اجرایی پروژه‌های ارتباطی در سطح استان و همزمان با هفته دولت خبر داد و گفت: در این راستا طرح‌های ارتباطی استان بوشهر با اعتبار ۲۱۰ میلیارد تومان افتتاح می‌شود.
کد خبر: ۱۱۲۱۷۲۸
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۶ 21 August 2023

به گزارش تابناک بوشهر و به نقل از خبرگزاری تسنیم، علی سملیان ظهر امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر با اشاره به افتتاح و آغاز طرح‌های حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان بوشهر اظهار داشت: در این راستا ضمن افتتاح ۸۵ پروژه عملیات اجرایی ۳۰ طرح در نقاط مختلف استان بوشهر آغاز می‌شود.

وی اعتبارات طرح‌های یاد شده را ۲۱۰ میلیارد تومان دانست و افزود: از ۲۱۰ میلیارد تومان اعتبار پروژه ارتباطی، ۱۱۷ میلیارد تومان از منابع شرکت‌های خصوصی و ۹۳ میلیارد تومان از اعتبارات تملک دارایی و سرمایه‌ای و ملی تأمین شده است.

سملیان بیان کرد: از ۹۳ میلیارد تومان اعتبارات دولتی و ملی، ۲۹ میلیارد تومان مربوط به پروژه‌های افتتاح و ۶۴ میلیارد تومان به پروژه‌های آغاز عملیات اجرایی اختصاص دارد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر با بیان اینکه پروژه‌ها توسط شرکت‌های ایرانسل، ارتباطات سیار و مخابرات منطقه جنوب اجرا می‌شود خاطرنشان کرد: هزینه اجرا سایت‌هایی که توسط این اداره کل ابلاغ شده، از محل طرح خدمات اجباری روستایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

سملیان با بیان اینکه بیش از ۹۹ درصد از ۴۰۶ روستای بالای ۲۰ خانوار استان بوشهر، تحت پوشش خدمات ارتباطی هستند افزود: از این تعداد، ۹۸ درصد از روستا‌های بالای ۲۰ خانوار به شبکه ملی اطلاعات متصل هستند.

وی گفت: در روستا‌های در حال توسعه، با ایجاد و توسعه زیر‌ساخت‌های ارتباطی مورد نیاز و فراهم آوردن امکانات لازم برای آموزش و نحوه استفاده از رسانه‌های نوین ارتباطی، سطح زندگی مردم ارتقا و منجر به جذب سرمایه، فروش محصولات صنایع دستی، کارآفرینی و توسعه و رشد اقتصاد روستا می‌شود که این امر نیازمند وجود اینترنت با کیفیت است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار