مرجع تقلید شیعیان گفت: همه وظیفه داریم در مساجد شرکت و حضور فعال داشته باشیم و مساجد در تأسیس تمدن درخشان اسلامی جایگاه ممتازی دارند.
کد خبر: ۱۱۲۱۶۳۳
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۶ 21 August 2023

به گزارش تابناک قم، آیت الله حسین نوری همدانی عصر یکشنبه در دیدار با شرکت کنندگان اولین آئین ملی تکریم فعالان مسجد و پانزدهمین پاسداشت ادبیات مقاومت با عرض تسلیت به مناسبت ایام حزن اهل بیت (ع) ضمن تقدیر از اقدامات صورت گرفته توسط سازمان بسیج مستضعفان و زحمات دست اندرکاران این حوزه اظهار داشت: مهم‌ترین مطلب حضور پرشور در مساجد برای ادای فریضه نماز است، نمازی که تضرع به درگاه پروردگار است.

مرجع تقلید شیعیان بیان داشت: همه وظیفه داریم در مساجد شرکت و حضور فعال داشته باشیم و از خداوند متعال بخواهیم کارهای ما برای رضایت او باشد و همه باید حضور داشته باشند این همه شامل نمایندگان مجلس و وزیران و به طور کل همه مسئولین می‌شود و این طور نباشد که پشت میز برای مردم تکلیف کنند و خود عمل نکنند بلکه باید در مسجد به عنوان یک پایگاه مهم تصمیم ساز حضور داشته باشند، در کنار مردم باشند، از مردم جدا نباشند، در یک صف واحد بوده و از حال مردم باخبر باشند.

وی با اشاره به جایگاه ممتاز مساجد در تأسیس تمدن درخشان اسلامی گفت: در صدر اسلام هم همین گونه بوده است، پیامبر اسلام (ص) در تمام اجتماعات حضور داشتند و تمام تصمیم‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی در مساجد گرفته می‌شد و در واقع مسجد جایگاهی برای طرح و حل مشکلات جامعه اسلامی بود و مسجد یک پایگاه در هر موضوعی است.

مرجع تقلید شیعیان در ادامه به اهمیت جایگاه ائمه جماعت در مساجد اشاره کرد و افزود: امام جماعت باید تمام شرکت کنندگان در مسجد را یک به یک بشناسد و از مشکلات آنان با خبر بوده و در صدد رفع دغدغه‌های آنان باشد.

وی عنوان داشت: گزارش‌هایی مبنی بر بسته بودن ۵۰ تا ۶۰ درصد مساجد در تهران در زمان اذان صبح به ما رسیده که لازم است برای باز نگه داشتن مساجد و اقامه نماز که فریضه بسیار بزرگی است برنامه ریزی لازم صورت گیرد.

در ابتدای این دیدار سردار غلامرضا سلیمانی؛ رئیس سازمان بسیج مستضعفان ضمن اشاره به لزوم فعال شدن مساجد در مسیر حرکت به سمت ایجاد حکومت اسلامی، تشکیل جامعه مهدوی، زمینه سازی ظهور و تمدن سازی در بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری، به ایراد گزارشی کوتاه از آخرین اقدامات، برنامه‌ها و فعالیت‌های بسیج در زمینه احیای جایگاه مساجد در جامعه پرداختند و در پایان این دیدار از تعدادی از فعالان مساجد تقدیر به عمل آمد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار