دبیرکل فدراسیون بادبانی با بیان اینکه ایران در بازی‌های آسیاسی سیلینگ حضور ندارد، گفت: جدا از شروط کمیته ملی المپیک برای اعزام به مسابقات آسیاسی، حتی به قایق‌های خود نیز دسترسی نداریم.
کد خبر: ۱۱۲۱۵۵۸
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۲ 20 August 2023

به گزارش تابناک جزیره و به نقل از ایرنا، «حمید شمالی» روز شنبه در گفتگویی با بیان اینکه کسب مقام در مسابقات بین المللی یکی از شروط کمیته ملی المپیک برای اعزام به مسابقات آسیایی است، اظهار کرد: طی ۲ سال گذشته به هیچ مسابقه بین المللی اعزامی نداشتیم و شرایط حضور در مسابقات آسیاسی را از دست دادیم.

وی در پاسخ به اینکه «چرا در ۲ سال گذشته تلاشی برای اعزام ورزشکاران به مسابقات بین المللی سیلینگ نشده است؟» بیان کرد: «بادبانی» یک فدراسیون تازه تاسیس است که بخشی از مشکلات اعزام نشدن ورزشکاران به مسابقات بین المللی به فدراسیون قایقرانی بر می‌گردد که در گذشته مسوولیت آن را برعهده داشت؛ البته ما در فدراسیون بادبانی نیز با مشکلات داخلی متعددی روبه رو هستیم.

دبیرکل فدراسیون بادبانی ادامه داد: طی ۹ ماه گذشته حتی به قایق‌های خود جهت تمرین نیز دسترسی نداریم؛ وقتی حتی شرایط برگزاری تمرینات داخلی نیز وجود ندارد، چگونه می‌شود برای اعزام به مسابقات آسیاسی فکر کرد؟

وی با بیان اینکه در بسیاری از رشته‌های بادبانی حتی افسر و داور رسمی ملی نیز وجود ندارد، افزود: برای برگزاری هرگونه رویداد و مسابقه نیازمند یک تیم اجرایی بزرگ متشکل از افسران، تیم داوران و تیم میژرر (اندازه گیر) هستیم که متاسفانه نفر آموزش دیده در این حوزه نداریم.

پس از ۱۵ سال وقفه؛ دوره آموزشی مسابقات سیلینگ در ایران برگزار شد

شمالی با اعلام اینکه پس از ۱۵ سال وقفه، دوره آموزشی افسر مسابقات ملی سیلینگ در کشور برگزار شد، اضافه کرد: این دوره سه روزه، پس از رایزنی‌های مداوم با کنفدراسیون سیلینگ جهانی، با حضور یک مدرس این رشته از کشور مالزی در کیش برگزار شد.

مقر فدراسیون بادبانی باید در خط ساحلی باشد

«شمالی» در پاسخ به اینکه «اینگونه برداشت می‌شود که مشخص شدن مقر فدراسیون بادبانی با یک بلاتکلیفی روبه رو است، نظر شما چیست؟» گفت: نظر و دیدگاه من در مورد مقر فدراسیون بادبانی قاطع و مشخص است و بار‌ها در این باره اظهار نظر کرده‌ام؛ معتقدم که ورزش‌های دریایی و بخصوص بادبانی قابل مدیریت، توسعه و تصمیم سازی در پایتخت سیاسی کشور نیست؛ اگر بود که پس از ۱۵ سال ما در کوچکترین مسائل بادبانی با مشکلات جدی روبرو نبودیم و منابع و سرمایه انسانی به هدر نمیرفت؛ به طور مثال مگر می‌شود که هدایت اسکی روی برف و ورزش‌های زمستانی را در بندرعباس یا بوشهر انجام دهیم؟

وی با بیان اینکه حاکمیت کلان و وزارت ورزش و جوانان با یک تصمیم کارشناسی و تخصصی، سیاست مدیریت میدانی ورزشی را در پیش گرفته است، اضافه کرد: مقر فدراسیون بادبانی باید در خط ساحلی شکل گیرد؛ نیرو‌های تخصصی تحصیل کرده در اقصی نقاط کشور حضور دارند و در خطوط ساحلی مدیران و صنایع بسیار قوی وجود دارد که می‌توان از آنان بهره برد.

کیش ظرفیت میزبانی از مسابقات بین المللی دارد

دبیرکل فدراسیون بادبانی اظهار کرد: در این راستا کیش برای تشکیل فدراسیون بادبانی انتخاب شد، زیرا زیرساخت‌های بسیار قوی‌تری نسبت به سایر مناطق ساحلی کشور دارد؛ خطوط ساحلی گسترده، زیرساخت‌های بالای ورزشی، بالاترین زیرساخت‌های اقامتی و گردشگری کشور جهت میزبانی رویداد‌های ملی و بین المللی، ایمنی و امنیت بسیار بالا، قرارگیری در اصلی‌ترین کریدور باد خلیج فارس، همسایگی با چندین کشور با هدف توسعه همکاری‌های بین المللی، امکان سفر بدون ویزا و معافیت‌های گمرکی و مالیاتی سبب شد تا کیش در همان مرحله نخست مقر فدراسیون بادبانی مطرح شود.

وی ادامه داد: اگر منظور از مقر مکانی برای امور اجرایی روزانه، کارشناسی اجرایی، تصمیم سازی و تصمیم گیری برای فدراسیون در بعد ملی باشد، مانند آنچه در بیش از ۵۰ فدراسیون دیگر میشناسیم، باید اذعان کنم مقر کیش ما به این مهم دست نیفتاده است.

«شمالی» همچنین بر ضرورت راه اندازی یک دفتر در تهران برای انجام کار‌های هماهنگی فدراسیون بادبانی با وزارت وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک اشاره کرد و افزود: این دفتر به معنای تغییر مقر فدراسیون بادبانی از کیش به تهران نباید تلقی شود و فقط امور هماهنگی‌های دفتری را بر عهده می‌گیرد و بعنوان یک بخش جنبی و کمکی مقر اصلی خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار