رئیس اداره عقیدتی سیاسی بنیاد تعاون وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با اشاره به تحریم‌های گسترده ایران در طول سال‌های پس از انقلاب گفت: تحریم روحیه «ما می‌توانیم» و خودکفایی را در ایران ترویج داد.
کد خبر: ۱۱۲۱۱۶۴
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۹ 19 August 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد ، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد میرعمادی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه یزد با اشاره به اینکه 31 مرداد روز صنعت دفاعی کشور نام‌گذاری شده اظهار داشت: در مورد دفاع در قرآن کریم آیاتی را داریم که تاکید می‌کند اگر انسان‌ها از خود و آرمان‌های مقدسشان در برابر تهاجم دیگران دفاع نکنند و دست روی دست بگذارند تا افراد مختلف بر اساس تمایلات نفسانی به آنها تجاوز کنند زمین پر از فساد می‌شود.

رئیس اداره عقیدتی سیاسی بنیاد تعاون وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران وی بیان کرد: همچنین خداوند متعال در قرآن کریم می‌فرماید اگر دفاع نباشد نخستین چیزی که توسط دشمنان خدا نابود می‌شود مراکز معنوی است.

وی ادامه داد: به همین دلیل امر دفاع یک امر بسیار مقدسی است و الحمدالله بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و تهاجمات گسترده‌ای که دشمنان مستکبر انقلاب انجام دادند، همواره دفاع در عرصه‌های مختلف و در برابر این تهاجمات وجود داشته است.

میرعمادی با بیان اینکه به غیر از نیروهای مسلح، ارتش و سپاه و نیروی انتظامی، عموم مردم هم تحت عنوان بسیج در برابر این تهاجمات دشمن ایستادگی کردند تا انقلاب به پیروزی رسید و اگر آن ایستادگی و دفاع نبود ما قطعا ادامه انقلاب را به این شکلی که امروز شاهد آن هستیم نمی‌دیدیم.

رئیس اداره عقیدتی سیاسی بنیاد تعاون وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران افزود: در زمان جنگ دست ما در برابر دشمن خالی بود و تنها چیزی که ما را به جلو پیش برد و در برابر استکبار حفظ کرد حالات روحی و معنوی و جهادی بود که توسط امام خمینی(ره) به مردم و مبارزان دمیده شد و همین روحیه از جان گذشتگی، ایثار و جهاد زمینه موفقیت ایران در هشت سال دفاع مقدس را فراهم کرد.

وی ادامه داد: پس از جنگ تحمیلی هم ما در حوزه‌های اقتصادی و سیاسی با تحریم و فشار بسیار زیادی مواجه بودیم و به همین دلیل دفاع در برابر جنگ همه جانبه آنها همچنان ادامه داشت.

میرعمادی با بیان اینکه ما در ایام جنگ تحمیلی با تامین اولیه‌های سلاح‌های نظامی هم مشکل داشتیم عنوان کرد: از همان زمان دانشگاه‌ها و نخبگان ورود کردند و با تکیه بر توان داخلی نیازهای دفاعی کشور را تولید کردند تا بتوانند بخشی از نیاز تسلیحاتی کشور در زمان جنگ را تامین کنند.

رئیس اداره عقیدتی سیاسی بنیاد تعاون وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: تحریم اگرچه که به خودی خود ظالمانه و بد است و مشکلات و فشارهای زیادی را به مردم وارد می‌کند، اما همین تحریم‌ها به ما روحیه ای به نام «ما می‌توانیم» به ما داد و منجر به آن شد که ما در حوزه خودکفایی حرکت کنیم.

وی ادامه داد: چندین سال پس از انقلاب هم روسای جمهور آمریکا بارها و بارها ایران را تهدید می‌کرد که تمام گزینه‌ها حتی گزینه‌های نظامی علیه ایران روی میز هستند ولی امروز قدرت دفاعی ایران به حدی رسیده که استکبار دیگر حتی جرات این را ندارد که چنین تهدیدی را به زبان بیاورد چه برسد به آنکه بخواهد آن را عملی کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار