مدیرکل بیمه سلامت کرمانشاه:
  مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه گفت: ٣٠٢ هزار کرمانشاهی در قالب دهک‌های یک تا پنج به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت هستند.
کد خبر: ۱۱۲۱۰۴۳
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۶ 18 August 2023

رضا تحویلیان در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه، اظهار کرد: در حال حاضر بیش از یک میلیون و ١۶٣ هزار نفر (بالغ بر ۵۸ درصد از جمعیت استان کرمانشاه) تحت پوشش یکی از صندوق های بیمه سلامت قرار دارند.

وی افزود: ۷۰ درصد از هزینه‌های درمان در خدمات سرپایی و ۹۰ درصد از هزینه‌های درمان در خدمات بستری بیمه‌شدگان توسط بیمه سلامت پرداخت می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه تصریح کرد: بر اساس طرح جدیدی که در سازمان بیمه سلامت در حال انجام است، دهک‌های درآمدی یک الی پنج به صورت رایگان خدمات بیمه‌ای دریافت کرده و دهک‌های یک الی سه هزینه‌های درمانی شان نیز رایگان است.

وی گفت: متقاضیانی که مایلند تحت پوشش بیمه سلامت قرار بگیرید باید از طریق سامانه شهروندی سازمان بیمه سلامت ایران به نشانی http://www.bimehsalamatiranian.ir/ اقدام کنند.

تحویلیان عنوان کرد: در حال حاضر ٣٠٢ هزار نفر در استان کرمانشاه در قالب دهک‌های یک الی پنج به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند.

وی با اشاره به صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج که شامل ۱۰۷ بیماری است، خاطرنشان کرد: افرادی که بیماری‌شان در زمره این ۱۰۷ بیماری قرار بگیرد در سیستم نشان دار شده و تمامی هزینه‌های درمان این بیماران رایگان می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه اضافه کرد: تمام پزشکان ملزم به عقد قرارداد با بیمه سلامت هستند، در این خصوص تلفن گویای ۱۶۶۶ به صورت ۲۴ ساعته آماده دریافت گزارشات، پیشنهادات و شکایات است.

وی گفت: سال گذشته بابت صندوق بیماران خاص و صعب العلاج بالغ بر ۱۶ میلیارد تومان پرداخت کردیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار