کد خبر: ۱۱۲۱۰۴۱
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۲ 18 August 2023

به  گزارش تابناک مازندران از روابط عمومی دانشگاه مازندران، هیات رییسه دانشگاه با صدور بیانیه‌ای، فرا رسیدن ۲۶ مرداد، سال‌روز بازگشت سرافرازانه آزادگان به میهن اسلامی را گرامی داشتند.

متن این بیانیه به شرح زیر می‌باشد:

بسم الله الرحمن الرحیم

إِنَّ الَّذِینَ قَالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقَامُوا تَتَنَزَّلُ عَلَیْهِمُ الْمَلَائِکَةُ أَلَّا تَخَافُوا وَ لَا تَحْزَنُوا و َأَبْشِرُوا بِالْجَنَّةِ الَّتِی کُنتُمْ تُوعَدُونَ

بر آنان که گفتند: پروردگار ما الله است و پایداری ورزیدند، فرشتگان فرود می‏آیند که مترسید و غمگین مباشید، شما را به بهشتی که وعده داده بودند بشارت است. سوره فصلت ، آیه 30

سلام و ثنای حق بر رفعت‌نشینان بلند آزادی که خامه عشق بر صفحه ایستادگی و صبوری زده و نام فاخر خود را بر صحیفه سبز تاریخ حک نموده‌ا‌ند.

حوادث و رخدادهای دفاع مقدس هشت ساله ملت ایران، حاوی نکات آموزنده و الهام‌بخشی برای همیشه این سرزمین است؛ ۲۶ مرداد، سال‌روز ورود باشکوه و قهرمانانه آزادگان سرافراز به میهن اسلامی، یکی از این وقایعی است که یادآوری آن در هر سال می‌تواند برای نسل جوان جامعه که آن دوران پرمعنا و افتخارآمیز را درک نکرده‌اند، راه‌گشا باشد.

آزادگان، حامل پیام خون شهیدان و پایمردی دلیرمردان دفاع مقدس هستند که می‌توانند بر تارک فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی این مرز و بوم هم‌چون چراغ راه، همواره بدرخشند. اینک بعد از گذشت بیش از سه دهه از آن روز تاریخی، جهان با چشم خود می‌بیند که پیام مقاومت آزادگان در دل فشار حداکثری دشمن بعثی و هم‌دستان ستمگر غربی و شرقی‌اش، تبدیل به گفتمان غالب و برحق انقلاب اسلامی در تمام جهان شده است، جبهه مقاومت جهانی علیه نظام استعماری، صهیونیستی و فشار حداکثری!

رحمت خداوند بر آزادگان، بر فرزندان سرفراز ایران زمین که با دست شستن از سرمایه‌های زندگانی، راحتی و آرامش را در رزمگاه دلدادگی و انتخابی بزرگ قربانی نمودند تا به رسم عاشقی، ایمان، وفاداری و پایداری خویش را نسبت به انقلاب و اصول نظام در بوته آزمایشی سخت محک بزنند و برای کشور اسلامی ما افتخارآفرینی کنند.

در این روز با شکوه به احترام ایثار بی‌‌مثال دلاورانی که سال‌ها در بند، مردانه ایستادند و سرافرازانه به میهن بازگشتند، یاد، نام و حرمت‌شان را گرامی داشته و این پیروزی بزرگ را به تمامی خانواده‌های گران‌قدر شهدا، ایثارگران و جانبازان غیور و آزادگان همیشه سرافراز تبریک می‌گوییم. اقتدار جاویدان و عزت پابرجای ایران اسلامی و ملت شریف ایران را از خداوند منان مسالت داریم.

هیات رییسه دانشگاه مازندران

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار