مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: مسابقات قرآنی با ایجاد شور و نشاط در جامعه افراد را به حضور جدی‌تر در عرصه قرآن قرآن جذب می‌کند.
کد خبر: ۱۱۲۱۰۳۴
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۹ 17 August 2023

علی تمنایی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، در ارتباط با چهل‌وششمین دوره مسابقات قرآن کریم اوقاف اصفهان اظهار داشت: با توجه به اینکه برای یادگیری قرآن نیاز است در جامعه رغبت ایجاد شود لذا این مسابقات در ایجاد رقابت سالم بین قرآن‌آموزان در رشته‌های مختلف قرآنی بسیار موثر است.
وی افزود: مسابقات قرآنی شور و نشاطی در جامعه ایجاد می‌کند که بقیه افرادی که شاید کمتر در این حوزه فعال بوده‌اند نیز تلاش کنند حضور جدی‌تری داشته باشند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به تاثیر فعالیت موسسات قرآنی در افزایش کیفیت رقابت‌ها عنوان کرد: مسابقات قرآنی میدان محک مناسبی است که قرآن‌آموزانی که در طول یک سال در موسسات قرآنی و یا به صورت آزاد فعالیت کرده‌اند خود را بسنجند.
وی ادامه داد: در این بین موسسات قرآنی نیز متوجه نقاط قوت و ضعف قرآن‌آموزان خود می‌شوند و تلاش می‌کنند کیفیت و نحوه تدریس خود را به نقطه عالی نزدیک کنند؛ به هر حال موسسات قرآنی در روند آموزش خود اگر عملکرد خوبی داشته باشند بالطبع روند کیفی‌سازی آموزش نیز سمت و سوی مناسبی خواهد داشت.
تمنایی در ارتباط با نقش نهادهای فرهنگی در افزایش سطح کمی و کیفی مسابقات قرآنی تصریح کرد: نهادهای فرهنگی هر کدام در زمینه‌های مختلف مذهبی و قرآنی به گونه‌ای تلاش می‌کنند تا نهادهای مردمی تقویت شوند و عملکرد بهتری داشته باشند و در این صورت جامعه بهره مناسب‌تری خواهد گرفت.
وی با بیان اینکه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در تلاش است که موسسات قرآنی را توانمند سازد، گفت: این توانمندسازی با برگزاری دوره آموزشی توانمندسازی مدیران موسسات قرآنی، حمایت مالی از طرح‌های موسسات و دوره‌های آموزشی انجام می شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: در حوزه مسابقات نیز تا سه سال گذشته مسابقات سراسری قرآن و عترت توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شد ولی با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، برگزاری این مسابقات در حال حاضر توسط سازمان تبلیغات اسلامی و اوقاف و امور خیریه انجام می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: لازم است در اینجا از مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان و همکارانشان که در امر مسابقات قرآنی تلاش می‌کنند قدردانی کنم و توفیق روز افزون‌شان را از ایزد منان خواهانم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار