جشنواره نوآوری در گردشگری استان کرمانشاه به همت پارک علم و فناوری برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۲۱۰۱۷
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۵ 17 August 2023

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، عصر امروز (پنجشنبه) جشنواره نوآوری در گردشگری استان کرمانشاه با حضور جمعی از مسئولین و صاحب نظران و صاحبان ایده در حوزه گردشگری استان کرمانشاه در برج فناوری استان کرمانشاه برگزار شد

عبدالوحید محمدی معاون اقتصادی استانداری کرمانشاه اظهار کرد: کرمانشاه ظرفیت بسیار بزرگی در حوزه گردشگری دارد که این ظرفیت‌ها در حوزه‌های طبیعی، تاریخی، دفاع مقدس، زیارت و سلامت است.

وی افزود: در سال‌های گذشته از این ظرفیت‌ها استفاده نکردیم و امسال باید برنامه‌ای داشته باشیم که ز این فرصت‌ها بهره ببریم.

معاون اقتصادی استانداری کرمانشاه تصریح کرد: در حال حاضر چند برنامه با محوریت میراث فرهنگی در حال برگزاری است که می‌توان به ایجاد بازارچه‌هایی در مبادی ورودی شهرستان‌هایی که مسیر عبور زوار هستند اشاره کرد.

وی تأکید کرد: بنابر توافقی که با بانک‌ها داشتیم قرار شد برای افرادی که از مرز خسروی عبور می‌کنند ۱۰ میلیون تومان وام قرض الحسنه پرداخت کرده و هر مسافری که به کرمانشاه سفر می‌کند تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان وام قرض الحسنه بدون مراجعه حضوری به شعب داده شود.

نوآوری در گردشگری سکوی پرتاب برای نوآوری‌های جدید

سیامک آزادی رئیس پارک علم و فناوری کرمانشاه اظهار کرد: پارك علم و فناوری نهادی اجتماعی است که یک پرده یا یک زنجیره توسعه اقتصادی مبتنی بر فناوری را تشکیل می‌دهد.

وی افزود: متولیان زیست‌بوم فناوری استان‌ها، فعالیت‌هایی را در قالب نظام نوآوری ساماندهی می‌کنند که این فعالیت‌ها باید مبتنی بر اولویت‌ها و مزیت‌ها باشد که یکی از آن‌ها در حوزه گردشگری است.

رئیس پارک علم و فناوری کرمانشاه تصریح کرد: رویداد نوآوری در گردشگری دارای اهمیت است به این سبب که برای نوآوری‌های جدید که به بازارها و محصولات جدید منتج می‌شود، سکوی پرتاب است.

وی گفت: اهمیت دیگر این رویداد آن است که با توجه به این مسئله که صنعت گردشگری متشکل است از کسب و کارهای کوچک بنابراین نیازمند نوآوری است.

آزادی خاطرنشان کرد: نوآوری می‌تواند راهبردی اساسی و اولویت‌دار برای بالفعل کردن پتانسیل‌های گردشگری باشد و این رویداد نیازمند آن است که به صورت دوره‌ای ادامه یابد.

ایجاد یک شغل دائم با ورود چهار گردشگر به کرمانشاه

داریوش فرمانی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه اظهار کرد: صنعت گردشگری جزء سه صنعت برتر جهان است که از منظر و ابعاد گوناگون دارای اهمیت است.

وی افزود: با ورود هر چهار یا پنج گردشگر به استان کرمانشاه یک شغل دائم ایجاد می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه تصریح کرد: در حوزه اعتقادی این نکته حائز اهمیت است که نخستین فردی که فرمان به گردشگری و سفر داد، خداوند بود که ۱۵۰۰ بار در آیات قرآن به آن اشاره شده است.

وی ادامه داد: نخستین استقرار انسان‌ها در بخش دینور از توابع شهرستان هرسین بوده که این نکته در این راستا بسیار حائز اهمیت است.

فرمانی تأکید کرد: برنامه ما در میراث فرهنگی این است که از تمام ظرفیت‌های شهر کرمانشاه به کمک اداره کل فناوری و جهاد دانشگاهی بهره گرفته و بتوانیم آن را معرفی کنیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار