مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به امضای تفاهم نامه مشترک با سازمان شیلات ایران گفت: بر اساس این تفاهم نامه نقشه دریایی برنامه ریزی فضایی دریایی (MSP)، به منظور تعیین کاربری‌های مختلف دریا و ساحل تهیه می‌شود.
کد خبر: ۱۱۲۰۹۹۹
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۳ 17 August 2023

به گزارش تابناک جزیره و به نقل از ایرنا، «رحیم سرهنگی» در حاشیه امضای این تفاهم نامه مشترک، در رابطه با اهداف آن اظهار کرد: این تفاهم نامه هدف حفاظت و بهره برداری مسئولانه و پایدار از منابع آبزی و توسعه سرمایه گذاری و گردشگری دریایی در آب‌های پیرامون کیش به امضاء رسید.

وی با بیان اینکه این تفاهم نامه در ۹ ماده به مدت سه سال راهبرد همکاری سازمان منطقه آزاد کیش و سازمان شیلات ایران را تعیین می‌کند، افزود: مواردی همچون همچون تهیه بسته‌های سرمایه گذاری در بخش دریایی، اختصاص ظرفیت مناسب و ویژه برای سرمایه گذاران آبزی پروری در دریا، توسعه و تقویت تعاونی‌ها و تشکل‌های صیادی، سازماندهی یگان حفاظت منابع آبزیان و تجهیز آن، اقدامات پژوهشی شیلاتی و تعیین محدوده‌های مدیریت صید در این تفاهم نامه آمده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش ادامه داد: فعالیت‌های شیلاتی و گردشگری در حوزه صیدگاه کیش، همکاری در زمینه ساماندهی و تقویت بندر صیادی میر مهنا، تامین زیرساخت‌های پروژه‌های مشترک و همکاری و مساعدت تمامی دستگاه‌های انتظامی، نظامی و اجرایی از ذخایر آبزیان و زیستگاه‌های آن‌ها در کنار معرفی سرمایه گذاران حوزه شیلات از دیگر مواردی بود که طی این تفاهم نامه به آن تاکید شد.

نقشه‌های فضایی از دریا، جزئیات کاملی در اختیار دریانوردان و سایر مشاغل مرتبط با دریا قرار می‌دهد که امروز کاربرد بالایی دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار