نماینده مردم استان ایلام گفت: ما از معاون اول رئیس جمهور، سازمان برنامه و بودجه و در دوران وزرات سه وزیری که تا کنون در این وزارتخانه مسئولیت داشته اند، این مهم را بارها پیگیری کرده ایم و دیگر روند فرسایشی و عدم تامین اعتبار این مطالبه قابل قبول نیست.
کد خبر: ۱۱۲۰۵۰۳
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۱ 15 August 2023

به گزارش تابناک ایلام ؛ سارا فلاحی در جلسه با وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر پرداخت حق مسلم پاداش مناطق جنگی فرهنگیان،ضمن تشریح این خبر عنوان کرد: وزیر آموزش و پرورش نیز مانند اسلاف خود مشکل را در سازمان برنامه دانست و با انداختن توپ به زمین مجلس گفت که در مجلس باید کمک شود ردیف بودجه ایجاد شود تا ما بتوانیم آن را پرداخت کنیم! این در حالی است که این یک حق قانونی است و باید پرداخت شود و تا کنون نیز هم وزارت آموزش و پرورش و هم سازمان برنامه و بودجه در این مورد اهمال کرده اند.

او گفت: اعمال رتبه بندی بازنشستگان۱۴۰۰ و پرداخت معوقات و پاداش ناشی از رتبه بندی و همسان سازی حقوق بازنشستگان، پرداخت حق الزحمه طرح تثبیت که طبق بخشنامه وزارتی به خاطر وقفه ناشی از کرونا از دیگر مطالبات مردم بود که در جلسه با وزیر آموزش و پرورش مطرح شد که وزیر برای مدیریت هر کدام از مطالبات فوق دستور بررسی و اقدام لازم را صادر کرد.

سخنگوی فراکسیون زنان مجلس یازدهم ادامه داد: ضمن اشاره به شرایط سخت معلمانی که خارج از زادگاه و محل زندگی خود تدریس می کنند مخصوصا بانوان فرهنگی، از وزیر خواسته شد اجازه دهد معلمان حق التدریس بومی جایگزین این معلمان شوند تا آن ها نیز بعد از سال ها به زادگاه و میان خانواده خود برگردند تا در آرامش روحی و خانوادگی بهتری بتوانند تدریس کنند.

فلاحی افزود: ما از یک طرف قانون جوانی جمعیت و تعالی خانواده را مصوب می کنیم که خانواده از هم گسسته نشود و از سوی دیگر مادران و پدران خانواده را به انحاء مختلف از خانواده جدا می کنیم و با سلب آرامش از آن ها انتظار داریم خانواده قوام یابد. باید همه وزارتخانه ها و نهادها به شکل ساختاری پای اجرای قانون مذکور بیایند و انتقال فرهنگیان به محل زندگی شان بخشی از این پای کار آمدن است.

نماینده ایلام خاطرنشان کرد: وزیر آموزش و پرورش در این رابطه گفت که وزارتخانه در ایلام به شدت با مازاد نیرو مواجه است و نمی توانیم حق التدریس جدید جذب کنیم در صورتی که اگر در آموزش و پرورش اراده ای برای انجام این مهم باشد، می توان با استفاده از همین حق التدریس های موجود بخشی از مشکل را حل کرد./م

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار