به گفته معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی استان کرمانشاه در ایام اربعین نمایشگاه‌های صنایع دستی در هشت نقطه استان برپا خواهد شد.
کد خبر: ۱۱۲۰۴۰۸
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۲ 14 August 2023

برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی ویژه اربعین در ۸ نقطه از کرمانشاهبه گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا امین کوگانی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به در پیش بودن ایام اربعین، اظهارکرد: باتوجه به اینکه طی این مدت شاهد تردد میلیونی زوار عتبات عالیات از استان کرمانشاه هستیم، فرصت بسیار خوبی برای معرفی استان و صنایع دستی آن در اختیار خواهیم داشت.

وی افزود: در این راستا، با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، نمایشگاه‌های صنایع دستی را در هشت نقطه مسیر تردد زوار در استان  برپا خواهیم کرد.

معاون صنایع دستی استان تصریح کرد: صحنه، کنگاور، بیستون، کرمانشاه، تنگه مرصاد، اسلام آبادغرب، سرپلذهاب و قصرشیرین هشت نقطه‌ای هستند که نمایشگاه‌های صنایع دستی ویژه اربعین را در آنها برپا می‌کنیم.

وی ادامه داد: در این هشت نقطه، جمعا ۱۰۰ غرفه صنایع دستی با تاکید روی عرضه و نمایش رشته های اصیل و بومی استان همچون گلیم، گیوه و زیورآلات سنتی و احجام چوبی برپا می‌شود. 

کوگانی اضافه کرد: طی یکی دو سال گذشته هم شاهد برپایی چنین نمایشگاه‌هایی در ایام اربعین بودیم که باتوجه به اینکه تجربه موفقی بود، امسال هم با  درخواست هنرمندان صنایع  دستی تعداد غرفه ها را افزایش دادیم.

وی خاطرنشان کرد: تلاش شده تا جانمایی این غرفه ها به‌گونه‌ای باشد که یا در مجاورت موکب ها قرار بگیرند و یا اینکه موقعیت آنها به شکلی باشد که زائران هم در مسیر رفت و هم در مسیر برگشت بتوانند به راحتی به آنها دسترسی داشته باشند.

به گفته این مسئول، نمایشگاه های صنایع دستی ویژه اربعین در استان با شروع این ایام برپا شده و تا آخر اربعین فعال خواهند بود.

 

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار