تابناک هرمزگان- معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان گفت:صید شیر ماهی با روش گوشگير از 25 مرداد ماه تا 25 مهرماه در هرمزگان ممنوع شد.
کد خبر: ۱۱۲۰۰۸۰
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۲ 13 August 2023

به گزارش خبرنگار تابناک هرمزگان// معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان گفت: باتوجه به عضويت ايران در کميسيون منطقه اي شيلاتي ( Recofi ) و همچنین بر اساس تصميمات و مصوبات دهمين اجلاس کميسيون مذکور و اعلام سازمان شیلات ایران، صيد ماهي شير با روش گوشگير از تاريخ 25 مرداد تا 25 مهرماه ( 16AUG-16OCT ) به مدت دو ماه در آبهای هرمزگان و همچنین دیگر کشورهاي عضو ممنوع اعلام گرديده است.

محمد جوانمرد ضمن تاکید بر همکاری صیادان زحمتکش هرمزگان، در راستاي اجراي هر چه بهتر اين تصميم ملي و منطقه اي و خود داری از هر گونه صيد ماهي شير با روش گوشگير در بازه زماني تعيين شده ،از صیادان خواست تا در کنترل و نظارت کامل بر روند اجرا و انجام این مهم مانند همیشه نهایت همکاری را با مجموعه شیلات استان و یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان عمل آورند.

جوانمرد افزود: کميسيون منطقه اي شيلاتي ( Recofi )، کمیسیونی منطقه ای برای ترغیب توسعه، حفاظت، مدیریت بهینه و بهترین استفاده از ذخایر زنده دریایی، همچنین توسعه پایدار آبزی پروری است .
وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران، بحرین، عراق، کویت،عمان، قطر،عربستان و امارات متحده عربی از مهترین کشورهای عضو در این کمیسیون هستند.
گفتنی است هرمزگان با برخورداری از 19 بندر صیادی،22 موج شکن مردمی و بالغ بر ۳۹ مرکز تخلیه صید با حدود پنج هزار شناور صیادی و بیش از 35 هزار نفر صیاد در قالب 74 تعاونی صیادی،در سال 1401 با صید بالغ بر 321 هزار تن از انواع آبزیان موفق به احراز رتبه اول صید کشور شده است.

انتهای پیام//

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار