استاندار یزد در نشست ستاد ساماندهی امور جوانان استان مطرح کرد؛
استاندار یزد با اشاره به بررسی میدانی روند پرداخت وام ازدواج، فرزندآوری و مسکن با حضور در بانک ها، گفت: در جریان حضور در بانک های استان، به طور خاص بر تسهیل و تسریع در روند پرداخت تسهیلات حوزه ازدواج تاکید شد.
کد خبر: ۱۱۲۰۰۳۲
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۲ 13 August 2023

 

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، استاندار یزد در نشست ستاد ساماندهی امور جوانان استان با اشاره به جایگاه و اهمیت ویژه خانواده در استان گفت: با توجه به اهمیت مقوله خانواده و ازدواج؛ این حوزه به عنوان یکی از محورهای تحولی سند یزد نوین قرار گرفت و ماموریت های هر دستگاه نسبت به سیاست ها و ریزپروژه های آن مشخص شد.  
وی با اشاره به تهیه طرح سامان خانواده به همت جمعی از کارشناسان حوزه خانواده و فعالان فرهنگی، اظهارداشت: این طرح در دو حوزه پیش از ازدواج و پس از آن و در 6 محور اصلی تدوین شده و راهبردها و رویکردهای آن باید با جدیت پیگیری و در مناطق مختلف استان اجرایی شود.   
 
استاندار یزد خاطرنشان کرد: فرمانداران جلسات شهرستانی مسائل مربوط به طرح سامان خانواده را باید به صورت ماهانه برگزار و مصوبات مربوط به آن را دنبال کنند.  
 
فاطمی در ادامه به برخی گلایه های زوجین در خصوص دشواری های دریافت وام ازدواج اشاره و خاطرنشان کرد: به منظور بررسی میدانی روند پرداخت وام ازدواج، فرزندآوری و مسکن، در شش بانک استان حاضر شده و دغدغه های مردم مورد پیگیری قرار گرفت.  
 
وی با اشاره به نارضایتی های مردمی مبنی بر مطالبه دو ضامن برای وام ازدواج، اظهارداشت: بنابر اعلام بانک مرکزی ارائه یک ضامن معتبر، منوط به کفایت میزان حقوق دریافتی آن ضامن تا یک سقف مبلغی مد نظر بانک است و در صورت عدم کفایت حقوق دریافتی، دو ضامن درخواست می شود.  
 
استاندار یزد عملکرد بانک های استان در حوزه پرداخت وام ازدواج را نسبت به سایر استان ها مطلوب ارزیابی کرد و گفت: در جریان حضور در بانک های استان، به طور خاص بر تسهیل و تسریع در روند پرداخت وام ازدواج تاکید شد.  
 
فاطمی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه مشارکت اجتماعی دارای سه ضلع «مردم»، «حاکمیت» و «سمن ها» است، خاطرنشان کرد: با هم افزایی «مردم»، «حاکمیت» و «سمن ها» امور به بهترین نحو ممکن پیش رفته و اتفاقات مثبتی رقم می خورد.  
 
وی با اشاره به تصویب موضوع «واگذاری ماموریت های قابل واسپاری؛ به مجموعه های مردمی» در شورای توسعه مدیریت استان، گفت: در راستای واسپاری کامل امور یا انجام امور به صورت مشارکتی، دفتر امور اجتماعی استانداری و مجموعه ورزش و جوانان استان مدل های عملیاتی تهیه و ارائه کنند.  
 
فاطمی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اولویت های سیزده‌گانه سند توسعه فرابخشی امور جوانان گفت: در این میان «ازدواج»، «اشتغال»، «مسکن» و «اوقات فراعت» از اهمیت بسیاری برخوردار بوده و مسائل مربوط به آن باید با جدیت دنبال شود.

استاندار یزد با بیان اینکه برخی موضوعات دارای یک متولی خاص بوده و برخی باید به صورت مشترک بین چندین دستگاه دنبال شود، اظهارداشت: نقش و وظیفه ستاد ساماندهی امور جوانان؛ رصد، پایش، حمایت، هدایت و هم افزایی بین دستگاه ها جهت تحقق بسته های سیاستی هر حوزه است.  

وی در ادامه بر تهیه بانک اطلاعاتی مجموعه های مردم نهاد در استان و نیز شبکه سازی در راستای ایجاد هم افزایی و تخصصی نمودن مجموعه ها و تولید جریان های فکری و عملیاتی تاثیرگذار بر جامعه تاکید کرد.  

استاندار یزد با اشاره به ضرورت ترویج فرهنگ ازدواج آسان و فراهم سازی بسترهای آن، تصریح کرد: کلیه فضاهای رفاهی و تفریحی مناسب برای برگزاری مراسم ازدواج آسان جوانان باید احصاء و در اختیار جوانان و مجموعه های مردم نهاد قرار گیرد.
 
فاطمی خطاب به مدیران حاضر در نشست گفت: اعتبارات مورد نیاز جهت اجرای طرح های شاخص مصوب حوزه جوانان از طریق اعتبارات استانی فصل 5 دستگاه ها و حمایت های ملی تامین شود.  

وی در پایان بر برگزاری نشست های ستاد ساماندهی امور جوانان به صورت ماهانه در سطح استان و شهرستان، پیگیری جدی تحقق مصوبات این ستاد و نیز برگزاری شورای ورزش استان تاکید کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار