مدیرکل منابع طبیعی کرمانشاه از انجام ۷۲ عملیات اطفای حریق در منابع طبیعی کرمانشاه طی چهار ماه نخست امسال خبر داد.
کد خبر: ۱۱۱۹۹۴۷
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۶ 12 August 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از مهر با اشاره به بارندگی خوب امسال و افزایش پوشش گیاهی، اظهار کرد: این بارندگی‌ها و رویش گیاهان و سرسبزی مراتع در مرحله نخست برای دامداران و عشایری استان بسیار ارزشمند است اما در ماه‌های گرم سال عامل حریق‌های وحشتناک در عرصه‌های جنگلی و مرتعی خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه تاکنون ۲۵۵ نقطه بحرانی حریق در مناطق جنگلی شناسایی شده، افزود: بر همین اساس ۲ پایگاه ثابت خود را تأمین و تجهیز کرده و آماده باش شبانه روزی را در دستور کار آنها قرار داده ایم.

مدیرکل منابع طبیعی استان کرمانشاه تصریح کرد: ۱۷ پایگاه اطفا حریق را در مناطق بحرانی مهیا کرده و سه هزار و ۵۰۰ کیلومتر خطوط آتش بر را با مشارکت مردم راه اندازی کرده که مانع از گسترش حریق خواهد شد.

کولانی به جذب ۲۵۵ نفر دیده بان محلی اشاره و خاطر نشان کرد: همچنین هشت هزار و ۵۰۰ نفر روز کارگاه آموزشی، جلسات و مانورهای مکرر را با ستاد بحران برگزاری ادارات مرتبط برگزار شده است.

وی ادامه داد: اما با وجود این تمهیدات تا پایان تیر ماه ۷۲ عملیات اطفا حریق توسط یگان حفاظت پاسگاه‌های ویژه انجام گرفته که سطح درگیر حریق در آنها ۲۴۰ هکتار بود اما خسارات جدی در ۳۵ فقره از حریق‌ها جدی بود.

مدیرکل منابع طبیعی استان کرمانشاه گفت: حریق‌های رخ داده سطحی بالغ بر ۶۵ هکتار را عمدتاً در شهرستان‌های کرمانشاه، سرپل ذهاب، دالاهو اورامانات را در بر گرفته که نیازمند عملیات احیا خواهد بود.

کولانی به علت عمده آتش سوزی‌ها تاکید و اضافه کرد: ۹۸ درصد حریق در سطح جنگل‌ها عامل انسانی دارند که ۶۵ درصد گردشگران، شکارچیان طبیعت گردان، ۱۴ درصد اختلافات قومی قبیله‌ای، ۱۵ درصد کسانی که پس از برداشت مزارع را آتش می‌زنند و چهار درصد ناشی از مانورها تیراندازی‌های پاسگاه‌های نظامی است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار