کد خبر: ۱۱۱۹۸۴
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۰ 14 October 2015

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان البرز گفت: در 6 ماهه اول سال جاری 100 هزار نفر از روستاییان این استان از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بهره‌مند شدند.

حسن عزیزی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: یکی از مهمترین برنامه‌های این سازمان توسعه خدمات آموزشی به روستاییان و بهره‌مندی این قشر از امکانات فنی و حرفه‌ای است.

وی ادامه داد: تلاش می‌شود تا با ارائه خدمات بیشتر به روستاییان علاوه بر ارائه آموزش‌ها اشتغال مناسبی نیز برای این افراد فراهم شود.

مدیرکل سازمان فنی و حرفه‌ای استان البرز خاطرنشان کرد: در این راستا و با تمهیدات اندیشیده شده از ابتدای سال جاری تاکنون 100 هزار نفر از روستاییان در این استان از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بهره‌مند شده‌اند.

عزیزی افزود: این آموزش‌ها در 38 دوره و در 14 حرفه و در 21 روستا به متقاضیان ارائه شده است.

به گفته وی رشته‌های آموزش داده شده با توجه به امکانات و متناسب با شرایط و نیاز روستاها انتخاب و آموزش داده شده است.

این مسئول ارائه آموزش‌های پرورش زنبورعسل، پرورش قارچ صدفی و دکمه‌ای، پرورش گیاهان دارویی، قالی‌بافی و گلیم‌بافی، کارآفرینی و ... را از مهمترین رشته‌هایی عنوان کرد که روستاییان متقاضی فراگیری آن بودند.

عزیزی بیان داشت: بانوان روستایی نیز بیشترین متقاضیان فراگیری آموزش‌های فنی و حرفه‌ای هستند.

*اجرای طرح نیازسنجی آموزشی روستاییان

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان البرز در ادامه سخنان خود از اجرای طرح نیازسنجی آموزشی روستاییان خبر داد و اظهار کرد: این طرح با هدف شناسایی نیازهای روستاییان در بحث آموزش اجرایی شده است و براساس تقاضا، ‌آموزش‌ها به روستاییان ارائه می‌شود.

به گفته عزیزی طرح نیازسنجی آموزشی با همکاری فرمانداری شهرستان‌های نظرآباد و فردیس در 5 دهستان و 13 روستا به مرحله اجرا درآمده است.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود به ارائه آموزش‌های مهارتی در سکونت‌گاه‌های غیررسمی اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون نیز بیش از 4000 هزار نفر ساعت آموزش مهارتی در سکونت‌گاه‌های غیررسمی، کمپ و مراکز درمان اجباری استان البرز ارائه شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار