نماینده ولی‌فقیه در استان یزد که در طول سال‌های تبعید حضرت امام خمینی(ره) همراه ایشان بوده، به بیان روایتی زیبا از توجه امام به قرآن کریم پرداخت.
کد خبر: ۱۱۱۹۸۰۹
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۷ 12 August 2023

 

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری شامگاه جمعه در آیین اختتامیه مرحله استانی چهل و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم یزد که به میزبانی اردکان و در روزهای 19 و 20 مرداد برگزار شد اظهار داشت: ما باید بیش از پیش با قرآن مانوس و آشنا باشیم و برنامه‌ریزی برای گسترش آن در جامعه داشته باشیم.

وی با اشاره به همراهی که در طول سال‌های مبارزات انقلابی با حضرت امام خمینی(ره) داشت اشاره کرد و افزود: من در طول زندگی خودم هیچ کسی را ندیدم که به اندازه ایشان با قرآن مانوس باشند.

امام جمعه یزد بیان کرد: در سال‌های تبعید، حضرت امام باید مسائل مختلف از جمله خنثی کردن توطئه‌ها، مبارزه با رژیم طاغوت و آماده‌سازی مردم برای انقلاب و دروس حوزوی را داشتند و باید برای همه اینها وقت می‌گذاشتند، اما ایشان با برنامه‌ریزی که کرده بودند، روزی 10 جزء قرآن می‌خواندند.

ناصری بیان کرد: امام خمینی(ره) قرائت قرآن خود را به چهار قسمت در طول روز تقسیم کرده بودند و مرحوم حاج آقا مصطفی می‌فرمودند که امام خمینی(ره) در هنگامی که قرآن می‌خواندند، حالتی پیدا می‌کردند که اصلا برای ما قابل تصور نبود و این قرائت را ارتباط خاص با خدا می‌دانست.

وی گفت: این قرآن خواندن‌های امام و مراعات‌ها، ارتباط با امیرالمومنین(ع) و مناجات‌های شبانه امام سبب شد که این انقلاب و تحول بسیار عظیم در جامعه ایران و اسلام به وجود آید.

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد با بیان اینکه ما باید امام را الگوی خود قرار دهیم گفت: دشمن هم به خوبی می‌داند که قرآن کتاب هدایت است و برای همه جامعه  یک کمال و هدایت دارد و برای همین هم دست به هتاکی و اهانت به قرآن می‌زند.

ناصری  با بیان اینکه ما دو مکان مسجد و مدرسه را برای ترویج قرآن فراموش کردیم، گفت: ما باید در مدارسمان یک کلاس خاص قرآنی برای دانش‌آموزان داشته باشیم و در سال‌های ابتدایی تحصیل این کلاس به معرفت‌شناسی خدای متعال در بحث نماز بپردازند و در مراحل بعدی هم تدریس و تفسیر نماز را در دستور کار خود قرار دهیم.

امام جمعه یزد با بیان اینکه سیستم آموزشی ما در حال حاضر دانش‌آموزان را از تفکر، تدین و تعقل دور کرده‌اند و نمی‌گذارد که دانش‌آموزان ما با قرآن مانوس باشند.

وی با بیان اینکه مساجد هم باید یک پایگاه برای قرآن باشد، تصریح کرد: چرا نباید مساجد در طول روز باشد و در تمام ساعات برنامه‌های قرآنی داشته باشیم؟ ما باید برنامه‌های قرآنی را به مساجد ببریم تا هم قرآن را بیشتر ترویج کنیم و هم جوانان را به مساجد جذب کنیم تا کارکرد اصلی مساجد هم احیا شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد ادامه داد: اگر این کار را انجام دهیم می‌توانیم توجه و عمل به قرآن را به وسیله همین جوانان به داخل خانه‌ها ببریم و بیش از پیش زندگی مردم را قرآنی کنیم.

ناصری خاطرنشان کرد: در ارتباط با آموزش‌ها هم باید افرادی توانمند به تدریس بپردازند و صرفا به آموزش افرادی خاص نپردازند، بلکه زمینه‌ای را به وجود آورند که همه جوانان محل در این دوره‌ها شرکت کنند.

امام جمعه یزد به برگزاری مسابقات قرآن در میان بانوان اشاره کرد و افزود: ما باید در حوزه بانوان هم آموزش‌های قرآنی را گسترش دهیم، چرا که تربیت جامعه ما به دست همین بانوان است و باید به آموزش قرآنی آنها بیشتر توجه کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار