مدیرعامل آبفا کرمانشاه خبر داد؛
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت: ۲۰ هزار کیلومتر شبکه آب و فاضلاب در استان کرمانشاه احداث شد.
کد خبر: ۱۱۱۹۶۰۲
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۲ 10 August 2023

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، ظهر امروز پنجشنبه رضا داوودی در نشست خبری با اصحاب رسانه که در تصفیه‌ خانه شهر کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: شرکت آب و فاضلاب یک دستگاه خدماتی است و دستگاه‌های خدماتی کار سخت و لحظه‌ای و ۲۴ ساعتی دارند.

وی افزود: شرکت آب و فاضلاب خدمات مستمر به مردم ارائه می‌دهد لذا شرکت خدماتی و خدمات رسان محسوب می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه تصریح کرد: ما باید کیفیت آب را تضمین کنیم زیرا در موضوع برق یا گاز بحث کیفیت برای مصرف کننده مطرح نیست اما آب به لحاظ ظاهری و کیفیت باید تمام استانداردها را داشته باشد.

وی عنوان کرد: مرکز آب و فاضلاب استان کرمانشاه جزء سازمان برتر کشور در حوزه کیفیت آب با پیشرفته‌ترین تجهیزات است.

داوودی بیان کرد: یکی از خدماتی که به صورت ۲۴ ساعته ارائه می‌شود، جمع‌آوری، انتقال و تصفیه فاضلاب است که در این حوزه دومین ناظر سازمان حفاظت محیط زیست است.

وی ابراز کرد: در حال حاضر در استان کرمانشاه حدود ۲۰ هزار کیلومتر شبکه آب و فاضلاب احداث شده است که مدیریت ۲۰ هزار کیلومتر شبکه آب و فاضلاب در طول شبانه روز کار بسیار دشواری است.

این مقام مسئول گفت: در شهر کرمانشاه بیش از ۲ هزار کیلومتر شبکه آب و بیش از یک هزار کیلومتر شبکه فاضلاب وجود دارد.

وی اظهار کرد: در حال حاضر در حال تکمیل فاز دوم پروژه در منطقه جنوب کرمانشاه هستیم که دیگر شاهد قعطی آب در آن منطقه نباشیم.

وی ادامه داد: امسال به نسبت سال گذشته تماس‌های مربوط به شکایات مردمی ۸۰ درصد کاهش یافته است و مشکلات تمام محله‌های جنوب غرب کرمانشاه که اصلی‌ترین مناطق را در خود جای داده و به صورت کامل رفع می‌شود.

داوودی تاکید کرد: یک خط ۹ کیلومتری در شرق کرمانشاه ایجاد کرده‌ایم که نیاز به ۲ هزار میلیار ریال اعتبار دارد بخشی از اعتباراتش را تامین کرده‌ایم و بخشی از پروژه اجرا شده است.

وی خاطر نشان کرد: امسال با زیرساخت هایی که ایجاد کرده‌ایم مشکلات کاهش یافته و با توجه به برنامه‌ریزی‌هایی که انجام شده تنش آبی در مناطق شمال شرق کرمانشاه از بین خواهد رفت.

این مقام مسئول عنوان کرد: در همه شهرهای استان کرمانشاه از جمله شهر جوانرود در حال اجرای یک پروژه مطلوب هستیم و از ۲ چاه آب بهره‌برداری می‌کنیم، در شهر صحنه یک پروژه را در مدار بهره‌برداری قرار داده‌ایم.

نزدیک بودن آب کرمانشاه به پارامترهای آب معدنی

وی گفت: آب شربی که در اختیار است به لحاظ پارامترهای فیزیکی و شیمیایی و به لحاظ میکروبی و بیولوژیکی با بالاترین میزان کیفیت در دسترس مردم قرار گرفته است.

این مسئول افزود: در حوزه آب روستایی تلاش‌های بسیار زیادی شده و هنوز در تعدادی از روستاها مشکل آب وجود دارد و سال گذشته قرارداد قابل قبولی میان وزارت نیرو و قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در کشور منعقد شد که در بلند مدت آبرسانی به ۳۰ هزار روستا و تنش‌زدایی انجام شد.

داوودی ادامه داد: سهم استان کرمانشاه یک قرارداد ۳۱۴ میلیارد تومانی به ۳۴۹ روستا در زمینه تنش‌زدایی بود که در سال جاری ‌پروژه‌ها پیشرفت خوبی داشته چرا که بخشی از عقبه کار در سال گذشته انجام شد.

وی خاطر نشان کرد: قرار بر این است که امسال ۲۰۰ روستا را تنش‌زدایی کرده و پروژه‌های این تعداد روستا را در سال جاری افتتاح کنیم.

تنش آبی ۸۶۰ روستا در کرمانشاه

وی افزود: در حوزه فاضلاب به نسبت کل کشور شرکت آب و فاضلاب کرمانشاه از وضعیت بهتری برخوردار است و در استان کرمانشاه ۱۰ تصفیه خانه فعال وجود دارد که در شهرستان‌های قصرشیرین، سرپل‌ذهاب، گیلانغرب، کرمانشاه، پاوه، هرسین، کنگاور و بیستون چند تصفیه خانه روستایی وجود دارد.

این مسئول عنوان کرد: در حال حاضر هفت پروژه در شهرستان‌های، تازه آباد، جوانرود، روانسر، کرند‌غرب، سرمست، صحنه و سنقر وجود دارد که در نظر داریم در سال جاری پروژه‌های مربوط به تازه آباد و جوانرود را افتتاح کرده و مابقی پروژه‌ها را در سال ۱۴۰۳ افتتاح کنیم.

وی در پایان گفت: بین ۶۰ الی ۷۰ درصد زائران اربعین حسینی از استان کرمانشاه عبور می‌کنند که باید به این نکته توجه کرد و آب پایدار از کنگاور تا مرز خسروی برقرار است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار