امام جمعه اردکان:
امام جمعه اردکان با اشاره به اینکه با وجود اقدامات خوب صورت گرفته، هنوز از چشم‌اندازها و اهداف مرتبط با قرآن کریم در جامعه عقب هستیم گفت: رویدادها و برنامه‌های تاثیرگذار قرآنی در جامعه بیشتر شود.
کد خبر: ۱۱۱۹۵۹۲
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۸ 10 August 2023

رویدادها و برنامه‌های تاثیرگذار قرآنی در جامعه بیشتر شود

 

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، حجت الاسلام و المسلمین سیداسماعیل شاکر با تاکید بر ضرورت برگزاری با کیفیت رویداد بزرگ قرآنی اردکان اظهار داشت: وقتی امام زمان(عج) ظهور می‌کنند و حکومت جهانی را تشکیل می‌دهند، به پیاده سازی معارف قرآن کریم در جامعه می‌پردازند.

وی ادامه داد: به همین دلیل است که ما بالاتر از این نداریم که هرچه هست در قرآن کریم است و بزرگان به ما یاد‌ داده‌اند که شروع قرآن کریم با ب و اتمام آن با س معانی بزرگی دارد و یکی از آن معانی این است که برای هدایت انسان‌ها، قرآن و دستورات آن بس و کافی است.

امام جمعه اردکان خاطرنشان کرد: اگر ما بتوانیم معارف قرآن را هرچه بیشتر تبلیغ و ترویج کنیم، می‌توانیم سعادت خودمان و حتی بشریت را تضمین کنیم و انشاالله جامعه ای قرآنی و متعالی داشته باشیم.

شاکر بیان کرد: ما در حوزه قرآن کریم کارهای خوبی انجام داده‌ایم اما همچنان با آن چیزی که باید در حوزه قرآنی باشیم فاصله بسیار زیادی داریم و همچنان باید تلاش خود را برای ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه افزایش دهیم.

وی با اشاره به اینکه بیشترین حافظ قرآن کریم با یک میلیون حافظ در کشور هفت میلیون نفری لیبی است و یک هفتم این کشور قرآن را حفظ هستند گفت: این درحالی است که سیاست کشور ما این است که با جمعیت 85 میلیون نفری 10 میلیون حافظ قرآن کریم داشته باشیم که البته با این آمار هم فاصله بسیار زیادی داریم

امام جمعه اردکان بیان کرد: به همین دلیل هم هست که ما باید برای رسیدن به اهداف و چشم‌اندازها و حتی دستیابی به توفیقات بیشتر از آن تلاش کنیم و این موضوع وظیفه‌ای بر دوش همه ما است.

شاکر ادامه داد: ما هرچه بتوانیم روی کودکان، نوجوانان و جوانان سرمایه‌گذاری کنیم تاثیرگذار است و الان خوشبختانه آیات کوتاه قرآن کریم حتی در کتاب‌های پیش دبستانی و دبستان وارد شده و این اقدام آثار خوبی در آینده جامعه ما خواهد داشت.

وی گفت: به هیچ عنوان نباید یک مدیر بگوید اینها وظیفه من نیست و در این حوزه فعالیت نمی‌کنم بلکه همه وظیفه داریم که نسبت به این موضوع ورود کرده و در کنار انجام وظایف اداری خود، زمینه بهره‌مندی هرچه بیشتر از دستورات و برکات قرآن در جامعه را فراهم کنیم.

امام جمعه اردکان بیان کرد: اگر تمام جهانیان، قران را بیشتر بشناسند و با قرآن آشنا شوند، حتی افرادی که مسلمان هم نیستند ولی قرآن را شناخته‌اند، خود به خود جلوی هتاکی‌هایی که در دنیا به قرآن صورت می‌گیرد می‌ایستند.

شاکر افزود: همین الان هم مشاهده می‌کنیم که خیلی از داشمندان و شخصیت‌های دنیا که مسلمان نیستند در قبال این اقدام خباثت آلود دشمنان اسلام موضع گیری کرده و آن را محکوم کرده‌اند.

وی ادامه داد: این اقدامات دشمنان باید برای ما تلنگری باشد که بیشتر به مباحث فرآنی و برگزاری رویدادهای تاثیرگذار قرآنی در جامعه توجه لازم را داشته باشیم.

گفتنی است رویداد بزرگ قرآنی استان یزد 19 و 20 مردادماه و به میزبانی شهرستان اردکان برگزار خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار