مدیرکل ورزش استان کرمان با بیان اینکه سیاست‌های دولت و وزارت ورزش توجه ویژه به حوزه بانوان است، گفت: فضای ورزشی مورد نیاز بانوان در استان کرمان کافی نیست.
کد خبر: ۱۱۱۹۵۶۴
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۹ 10 August 2023

به گزارش تابناک کرمان و به نقل از خبرگزاری تسنیم، میثم پاریزی صبح امروز در نشست روسا و نواب رئیس هیئت‌های ورزشی و مسئولان ورزش بانوان استان کرمان که با حضور مریم کاظمی‌پور معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان در سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری برگزار شد با تسلیت ایام سوگواری عزای امام حسین علیه السلام و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، اظهار داشت: در استان کرمان یک میلیون و ۵۰۰ هزار متر مربع فضای ورزشی داریم که سعی شده توازنی در واگذاری‌ها و عدالت در این حوزه بین بانوان و آقایان وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه فضا‌هایی که امکان اختصاصی شدن آن برای بانوان وجود داشته، انجام شده است، گفت: با این وجود فضای ورزشی مورد نیاز بانوان در استان کرمان کافی نیست.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان با اشاره به اینکه سال قبل ۱۲۰ هزار ورزشکار سازمان یافته در استان داشتیم که از این تعداد ۵۰ هزار نفر از آن‌ها ورزشکار خانم بودند، افزود: استان کرمان در لیگ برتر ۵۳ تیم ورزشی دارد که از این تعداد ۲۳ تیم بانوان هستند.

وی با بیان اینکه سیاستگذاری‌های استان کرمان، نگاه ویژه‌ای به حوزه بانوان دارد، ادامه داد: آمار ورزشکاران و تیم‌های ورزشی استان و سهم بانوان در این آمار نشان می‌دهد که استان به اهداف خود در این حوزه نزدیک می‌شود.

پاریزی با اشاره به اقداماتی که در حوزه ورزش قهرمانی برای استان رقم خورده، گفت: در رقابت‌های پارالمپیک قبل ۴ ورزشکار از استان کرمان به این مسابقات اعزام شد که موفق به کسب سه مدال در این رقابت‌ها شدند و دو مدال طلا و یک مدال نقره سهم ورزشکاران استان کرمان بود که از این مدال‌ها یک مدال طلا سهم خانم نعمتی بود.

وی با بیان اینکه مطلبی که در سیاست‌های دولت و وزارت ورزش و جوانان وجود دارد توجه ویژه به حوزه بانوان است، افزود: روز قبل اولین حضور استانی زنان در ورزشگاه‌ها در مسابقات لیگ برتر در استان کرمان و شهرستان سیرجان اتفاق افتاد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان با اشاره به توسعه ورزش، توازن توسعه ورزش و نگاه استان به این حوزه، گفت: ورزش بانوان و ورزش معلولان و جانبازان باید با یک توازن منطقی رشد کند تا رضایتمندی را در جامعه مخاطب ما داشته باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار