مدیرکل نوسازی مدارس کرمانشاه:
مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمانشاه گفت: در حال حاضر ۱۲۴ پروژه در دست اجرا به همراه ۴۰۰ کلاس درس با زیر بنای ۳۷ هزار متر مربع وجود دارد که از این ۱۲۴ پروژه، ۸۰ پروژه آن با مشارکت خیرین اداره می‌شود.
کد خبر: ۱۱۱۹۳۹۰
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۹ 09 August 2023

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، مرزبان نظری پیش از ظهر امروز چهارشنبه ( ۱۸ مرداد) در جمع اصحاب رسانه در سالن جلسات اداره کل نوسازی مدارس کرمانشاه، اظهار کرد: در استان کرمانشاه ۲ هزار و ۵۵۷ مدرسه با ۱۴ هزار و ۵۳۱ کلاس درس وجود دارد که از این ۱۴ هزار و ۵۳۱ كلاس، يك هزار و ۷۰۰ کلاس نیازمند تخریب و بازسازی و ۶ هزار كلاس درس نیازمند مقاوم سازی است.

وی افزود: سرانه فضای آموزشی در کشور ۵.۲ درصد است که در کرمانشاه با توجه به اتفاقات و حوادث گذشته به ۶.۴ درصد رسیده که بیانگر این است که ۱.۲ متر مربع از میانگین کشوری بالاتر است و آن سرانه ایده آل ۸.۵ مترمربع است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمانشاه تصریح کرد: در بحث مدرسه سازی خیرین از سال ۱۴۰۰ الی ۱۴۰۲ حدود ۲۰۰ تفاهم نامه با خیرین منعقد شده و مبلغ تعهد آن‌ها یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال بوده که ۷۷ پروژه در سال ۱۴۰۰ با اعتبار ۵۵۰ میلیارد ریال و ۷۹ پروژه در سال ۱۴۰۱ با اعتبار ۵۰۰ میلیارد ریال بوده است.

نظری عنوان کرد: در خصوص تعداد خیرین کرمانشاه باید اشاره کرد که اداره کل نوسازی کرمانشاه ۴۴۰ خیر حقیقی و حقوقی دارد که خیرین حقوقی آن شامل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، بانک‌ها و نهادهای دیگر است.

وی بیان کرد: طرحی به نام طرح شهید پناهی در خصوص حذف مدارس کانکسی در عوض ساخت مدارس وجود دارد که ۱۴۵ مدرسه کانکسی که آمار دانش آموزان آن‌ها بالاتر از ۱۰ نفر است در کرمانشاه وجود دارد که در بحث جایگزینی ۶۶ مدرسه در دست اجرا و ۹ مدرسه هم به بهره برداری رسیده است.

 

خرید تجهیزات مدارس با اعتبار ۵۸۰ میلیارد ریال

 

وی گفت: در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ در ۸۰ مدرسه استان کرمانشاه با ۲۱۴ چشمه سرویس بهداشتی با اعتبار ۱۷۰ میلیارد ریال کار انجام شده است که ۲۵۲ مدرسه هم سرویس‌های بهداشتی آن‌ها تعمیر شده و در مجموع ۲۴۰ میلیارد ریال بابت سرویس بهداشتی مدارس هزینه شده است.

این مسئول بیان کرد: طرح‌هایی که سازمان نوسازی مدارس پیش می‌برد به این دلیل که نوسازی کاری جهادی است به نام شهدای دانش آموز است که برای مثال می‌توان به طرح شهید پناهی و طرح شهید عجمیان در بحث شاداب سازی مدارس در مناطق محروم اشاره کرد.

وی ادامه داد: سهم آموزش و پرورش کرمانشاه به واسطه سفر رئیس جمهور به کرمانشاه، یک هزار و ۲۲ میلیارد تومان بوده که ۵۰۰ میلیارد تومان از این محل فروش املاک مازاد آموزش و پرورش استان کرمانشاه است.


این مسئول خاطر نشان کرد: تاکنون ۳۱۷ میلیارد تومان در حوزه نوسازی و حذف کانکس تحقق پیدا کرده است که در سال گذشته ۵۷۰ میلیارد ریال تجهیزات کلاسی، اداری و هنرستان‌ها بوده که تحویل آموزش و پرورش قرار شده است.

نظری افزود: اعتبارات نوسازی در سه بخش ملی، استانی و خیرین است که در هدف‌گذاری امسال، ۷۵۰ میلیارد ریال است و ۴۴۰ میلیارد ریال آن تحقق پیدا کرده است.

وی در ادامه گفت: در بحث محرومیت‌ زدایی تفاهم نامه‌ای با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) منعقد شده که ۸۴ مدرسه در سطح استان کرمانشاه و پنج مدرسه در حاشیه شهر کرمانشاه معرفی شده است.

این مسئول گفت: ۲۲۰ میلیارد تومان کمک خیرین در بحث زلزله بوده که بسیاری از این خیرین بانوان هستند و در بحث خانم‌های خانه‌دار که خیّر هستند می‌توان به خیری اشاره کرد که تاکنون پنج مدرسه ساخته و ششمین مدرسه آن مهر ماه به بهره برداری می‌رسد.

وی افزود: از دیگر خیرین شاخص کرمانشاه می‌توان به حشمت الله عیوضی اشاره کرد که ۱۵۰ میلیارد ریال در ساخت یک مدرسه شهری کمک کرده و به عنوان خیّر شاخص كشورى هم معرفى شده است.

این مسئول عنوان کرد: اداره كل نوسازى مدارس طرح فاخرى در استان کرمانشاه تحت عنوان مدرسه سبز دارد كه نقشه، مشخصات و طرح آن حاضر شده و نيازمند ۹۰۰ ميليارد ریال اعتبار است.

انتهای پیام/ ل

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار