امام جمعه یزد:
امام جمعه یزد با اشاره به اینکه تمام مساجد استان باید پایگاه قرآنی شوند، گفت: باید هر مسجد به عنوان یک پایگاه قرآنی عمل کند و عموم مردم و نمازگزاران به‌ویژه نوجوانان و جوانان را برای شرکت در این پایگاه‌ها ترغیب کند.
کد خبر: ۱۱۱۸۷۸۹
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۴ 07 August 2023
تمام مساجد استان یزد باید پایگاه قرآنی شوند

 

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری در دیدار با جامعه قرآنی یزد ضمن محکومیت هتک حرمت به قرآن کریم در سوئد اظهار داشت: خداوند متعال قرآن کریم را نازل کرد و خود حافظ آن است، بنابراین با اقدامات این‌چنینی تقدس این کتاب الهی زیر سئوال نمی‎‌رود.

وی افزود: هدف جامعه غرب این است که خط قرمزهای مسلمانان را نادیده بگیرند و با عادی کردن اعمالی از قبیل، سایر کشورها را نیز به هتک حرمت به قرآن کریم ترغیب کنند.

امام جمعه یزد عنوان کرد: جامعه قرآنی باید اشاعه و تکثیر برنامه‌های قرآنی را مدنظر قرار دهد و تنها اقدامات خود را به اقداماتی درون سازمانی محدود نکنند.

وی افزود: دارالقرآن‌ها باید فعالیت‌های قرآنی خود را در مساجد و در مدارس گسترش دهند و در این مکان‌های مهم فعالیت‌های قرآنی به صورت ویژه‌تری انجام شود.

آیت الله ناصری با اشاره به اینکه تمام مساجد استان باید پایگاه قرآنی شوند، گفت: باید هر مسجد به عنوان یک پایگاه قرآنی عمل کند و عموم مردم و نمازگزاران به‌ویژه نوجوانان و جوانان را برای شرکت در این پایگاه‌ها ترغیب کند.

وی ادامه داد: مساجد استان باید در زمینه نشر معارف قرآن فعال باشند و نباید تنها به عنوان نمازخانه مورد استفاده قرار گیرد، بلکه باید محلی برای فعالیت‌های مهم مانند اشاعه فرهنگ قرآنی باشد.

امام جمعه یزد با اشاره به اهمیت جایگاه مدارس در جامعه تصریح کرد: باید هر مدرسه به عنوان یک پایگاه قرآنی مطرح شود و مدارس باید به‌گونه‌ای فعالیت کنند که نسل جدید را نسلی متفکر، متدین و صاحب هویت ایرانی-اسلامی تربیت کنند که این مهم تنها با عمل و اشاعه فرهنگ قرآنی در مدارس محقق خواهد شد.

وی افزود: نیاز است در مدارس کلاسی مختص به قرآن و احکام دینی تدارک دیده شود تا با تدریس مسائل مهم دینی، دانش‌آموزان را با معارف دین آشنا کرد تا از نفوذ دشمن به افکار نسل جدید جلوگیری شود.

آیت‌الله ناصری ادامه داد: با برنامه‌ریزی برای گسترش پایگاه‌های قرآنی در استان و در مدارس می‌توان از اقدامات دشمن برای تغییر هویت نسل جدید جلوگیری کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار