روزانه بیش از ۷۷۰ واحد انواع فرآورده‌های خونی به ۶۲ بیمارستان مصرف کننده از ابتدای سال تاکنون ارسال شده است.
کد خبر: ۱۱۱۸۳۱۰
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۶ 04 August 2023

مسئول پخش خون اداره کل انتقال خون استان اصفهان گفت: این فرآورده‌ها شامل گلبول قرمز ساده، اشعه دیده، کم لکوسیت و شسته شده، پلاکت معمولی و آفرزیس که می‌تواند اشعه دیده هم باشند و فرآورده‌های پلاسمایی شامل پلاسما و کرایو برای بیماران بستری در بیمارستان‌ها بصورت مستمر ارسال می‌شود.
محمدرضا جابری افزود: بیماران اورژانسی و برای اعمال جراحی و بیماران تالاسمی، هموفیلی، بدخیم که حیاتشان وابسته به خون هستند گیرندگان مستمرهستند.
وی گفت: برای اهدای خون به همه گروه‌های خونی نیاز داریم، ولی با توجه به اینکه ۱۰ درصد از افراد جامعه، گروه‌های منفی خون هستند و کمبود خون در این باره بیشتر است.
مسئول پخش خون اداره کل انتقال خون استان اصفهان با بیان اینکه مردان هر سه ماه یکبار و بانوان هر چهار ماه یکبار می‌توانند خون اهدا کنند افزود: همه مراجعه کننده به مراکز انتقال خون از نظر سلامت بررسی می‌شوند که اهدای خون هم برای خودشان هم برای گیرنده خون مشکلی نداشته باشد، مثلا کم خونی یا فشارخون نداشته باشد.
جابری: هم اکنون ذخیره خون در این استان ۹ و سه دهم درصدی در روز است، ولی با توجه به بیماران، نیاز مستمر به اهدای خون داریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار