رئیس اتحادیه مشاورین املاک کرمانشاه:
رئیس اتحادیه مشاورین املاک کرمانشاه گفت: ٨۵ درصد از تمدید قرارداد‌های اجاره بها بین موجرین و مستاجران در کرمانشاه بدون مراجعه به مشاورین املاک و به صورت دست‌نویس انجام می‌شود.
کد خبر: ۱۱۱۸۰۴۷
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۶ 03 August 2023

بابک مرادی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه، اظهار کرد: در کرمانشاه بیش از سه هزار و ۳۰۰ واحد بنگاه معاملات املاک فعال و ۶۰۰ الی ۷۰۰ واحد، مرکز مشاور املاک راکد وجود دارد.

وی افزود: هیچ یک از دفاتر مشاور املاک در کرمانشاه بدون پروانه کسب و مجوز فعالیت نمی‌کنند به جز یک الی ۲ مورد که بلافاصله به اماکن گزارش و حکم پلمپ دفاتر آن‌ها صادر شده است.

رئیس اتحادیه مشاورین املاک کرمانشاه تصریح کرد: فرآیند صدور پروانه کسب برای این واحد‌ها یک فرآیند زمان‌بر است و هیچ بنگاه معاملات املاک بدون پروانه کسب در کرمانشاه وجود ندارد.

وی ادامه داد: برای دریافت پروانه کسب باید ابتدا گواهینامه تخصصی را دریافت و به اتحادیه مشاورین املاک مراجعه کنند سپس بعد از معرفی آن‌ها به سازمان امور مالیاتی و تایید صلاحیت اماکن، مجوز کار آن‌ها صادر خواهد شد.

مرادی در خصوص تخلفاتی از جمله جعل اسناد و دریافت حق کمسیون‌های غیر قانونی بیان کرد: تعداد بسیار معدودی از دفاتر مشاورین املاک در کرمانشاه مرتکب این خلاف شدند و به محض اطلاع از تخلف سریعاً پیگیری شده است.

وی در خصوص افزایش قیمت اجاره‌بها مستاجرین بیان کرد: آمار دقیقی از این موضوع در دست نیست چرا که بیش از ۸۵ درصد مستاجرین خودشان با مالک قرارداد سال گذشته را به صورت دست نویس پشت برگه قرارداد‌ها تمدید و حتی به دفاتر یا بنگاه‌های معاملات املاک مراجعه نکردند.

وی عنوان کرد: بر همین اساس بازار املاک در شرایط رکود بسیار بدی در بحث خرید و رهن و اجاره قرار دارد.

مرادی تاکید کرد: از شهروندان تقاضا داریم هنگامی که به مراکز مشاورین املاک مراجعه می‌کنند حتما کد رهگیری را از دفاتر دریافت کنند که در بحث قضایی و تسهیلات با مشکل مواجه نشوند. 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار