معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی البرز از تصویب چهار شهرک جدید مسکونی و الحاق یک هزار و ۴۷۱ هکتار زمین دولتی به شهرهای این استان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۱۷۹۱۷
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۴ 02 August 2023

به گزارش «تابناک البرز» مهدی حسنی گفت: طبق برنامه ریزی چهار شهرک مسکونی به وسعت یک هزار و ۵۰۰ هکتار زمین در شهرستان های اشتهارد ، نظرآباد و چهارباغ استان البرز احداث می شود.

وی ادامه داد: طرح آماده سازی این شهرک ها برای احداث در دستور کار قرار گرفته است.

معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی البرز در خصوص الحاق اراضی دولتی به شهرهای استان گفت: امسال یک هزار و ۷۰ هکتار در اشتهارد، ۱۱ هکتار در نظرآباد، ۲۰ هکتار در گرمدره، ۷۰ هکتار در ماهدشت و ۳۰۰ هکتار در شهرجدید مهستان برای ساخت واحدهای مسکونی و توسعه شهری اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: همچنین بیش از ۲۰۰ هکتار زمین برای توسعه شهر کرج پیش بینی شده که در صورت تصویب به این کلانشهر الحاق می شود.

حسنی گفت : تامین نیازهای مسکونی، اداری و زیر ساخت ها از مهمترین دلایل الحاق این اراضی به شهرهای استان است.

معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی البرز بیان کرد: طرح های توسعه ای با هدف تامین نیازهای جمعیتی و زیر ساختی در شهرهای استان دنبال می شود.

استان البرز دارای ۱۸ شهر و حدود ۳۰۰ روستا است که جمعیتی بیش از سه میلیون و۲۰۰ هزار نفر در خود جای داده است. طبق گزارش رسمی سالانه بین ۱۲۰ هزار تا ۱۴۰ هزار نفر جمعیت به واسطه مهاجرت ها به جمعیت البرز افزوده می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار