مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: امسال در چهار مرحله بخشی از نیروهای مورد نیاز آموزش و پرورش استان در حال جذب است که اگر این روند ادامه یابد تا سال ۱۴۰۵ وضعیت نیروی مورد نیاز این اداره کل به تعادل می‌رسد.
کد خبر: ۱۱۱۷۱۷۳
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۶ 29 July 2023

مسعود حمیدی نژاد روز شنبه در حاشیه بازدید از مراکز ارزیابی داوطلبان آزمون استخدامی آموزگاری در اهواز بیان کرد: ارزیابی داوطلبان آموزگار با آرامش در حوزه اعتقادی و کارشناسی در حال انجام است و از سه هزار نفری که در حال ارزیابی هستند یکهزار رو ۶۰۰ نفر جذب می‌شوند.

وی گفت: با توجه به اینکه حجم بالایی از گزینش آموزگاران در حال انجام است تا مهر ماه امسال تعداد زیادی از داوطلبان مشغول به کار خواهند شد.

حمیدی نژاد با بیان اینکه آزمون دبیری متوسطه اول و دوم هفته آینده برگزار می‌شود ادامه داد: در این آزمون قرار است که یکهزار و ۸۰۰ نفر استخدام شوند و تلاش خواهیم کرد مراحل ارزیابی داوطلبان با سرعت بیشتری انجام گیرد تا در مهر ماه امسال بر سر کلاس‌های درس حاضر شوند.

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان افزود: مرحله سوم جذب نیروی آموزش و پرورش مربوط به حوزه پرورشی است که قرار است امسال بیش از یکهزار نفر در خوزستان جذب شوند، زمان برگزاری این آزمون اعلام خواهد شد.

وی افزود: وزارت آموزش و پرورش در حال پیگیری است که امسال نیروهای خدماتی برای مدارس جذب شوند، جذب نیروی خدماتی برای حفظ امنیت مدارس و جلوگیری از سرقت اموال یک مقوله بسیار مهم است .

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان ادامه داد: برای افرادی که از طریق ماده ۲۸ جذب می‌شوند با همکاری دانشگاه فرهنگیان دوره های آموزشی برگزار می‌شود تا طبق سیستم آموزشی آموزش و پرورش به تدریس دانش آموزان بپردازند.

جمعیت فرهنگیان خوزستان ۷۶ هزار نفر است که وظیفه آموزش یک میلیون و یکصد هزار نفر را برعهده دارند.

طبق اعلام مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان ۱۰ هزار نیروی معلم در استان کمبود است.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار