مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مازندران گفت: نذرواره ۷۲ دیگ به نام ۷۲ تن از شهدای صحرای کربلا در ۷۲ شهر بزرگ ‌کشور و همزمان در استان مازندران در روز عاشورا در شهرهای، ساری، بهشهر و بابل برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۱۱۷۱۱۳
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۳ 29 July 2023

به گزارش تابناک مازندران، میثم معافی اظهار داشت: نذرواره ۷۲ دیگ به نام ۷۲ تن از شهدای صحرای کربلا در ۷۲ شهر بزرگ ‌کشور و همزمان در استان مازندران در روز عاشورا در شهرهای، ساری، بهشهر و بابل برگزار می‌شود.

 

نذرواره ۷۲ خوان احسان حسینی، پخت ۵۱۸۴ دیگ غذای نذری در ۷۲ شهر کشور و همزمان در مازندران در روز عاشورا  

وی با اشاره به زیارت روز جمعه که درآن آمده است:هَذَا يَوْمُ الْجُمُعَةِ وَ هُوَ يَوْمُكَ الْمُتَوَقَّعُ فِيهِ ظُهُورُكَ...گفت: ان شاالله همه عزاداری‌ها، تلاش‌ها، همت‌ها و اراده های پاک و مقدسی که در راستای احیاء فرهنگ خیر و احسان و فرهنگ ناب علوی و عاشورایی در این ایام در حال انجام است در جهت تعجیل در ظهور امام زمان (عج الله) و امر فرج اثر گذار باشد.

مدیرکل کمیته امداد استان مازندران بیان داشت: نذرواره ۷۲ دیگ و اطعام‌دهی جزء سنت های کهن ما در کل کشور و در استان مازندران است و با حماسه ای که مردم ما در این دهه خلق کردند ما در پویش اطعام و احسان حسینی و حمایت از ایتام و محسنین رتبه یک تا پنج کشور را داریم.

معافی با اشاره به اینکه، امسال در ایام محرم و صفر۶۶۹ آشپزخانه در سراسر استان از مسیر مراکز نیکوکاری محله محور در اطعام‌دهی فعال هستند گفت: سال گذشته ۷۸۰ هزار پرس غذای گرم در بین نیاز مندان توزیع شد و پیش بینی می‌شود امسال به یک میلیون و پانصد هزار پرس برسد.

وی خاطرنشان کرد: در تمام پویش ها با توجه به همت بالای مردم نیکوکار ۱۰۰ تا ۱۴۰ درصد رشد داشتیم و درگاه ها و پایگاه‌های ما در این ایام در پویش به عشق حسین(ع) برای حمایت از ایتام و محسنین در خدمت مردم نیکوکار هستند.

خبر: الهام زارعی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار