فرمانده هوانیروز کرمانشاه خبر داد؛
فرمانده پایگاه هوانیروز استان کرمانشاه گفت: پایگاه هوانیروز ۱۵ نفر را در مناطق صعب العبور کرمانشاه و سه هزار نفر را در مناطق مختلف نجات داده است.
کد خبر: ۱۱۱۶۷۵۰
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۵ 25 July 2023

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، رحیم عینی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: از خدمات ارزنده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران می‌توان به ایجاد بیمارستان‌های هدف در زمان وقوع زلزله سال ۱۳۹۸ ازگله که یک هزار و ۳۵۰ مجروح در آن تخلیه شد اشاره کرد.

وی افزود: یکی از کارکنان این پایگاه در حین حسن انجام امداد رسانی به مناطق زلزله زده ازگله غرب کشور به شهادت رسید.

فرمانده پایگاه هوانیروز استان کرمانشاه تصریح کرد: مردم باید از رشادت‌های هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران آگاه باشند و وظیفه داریم این رشادت‌ها را به اطلاع عموم مردم برسانیم.

عینی ادامه داد: پایگاه هوانیروز در حال حاضر استان‌های لرستان، ایلام، همدان، کرمانشاه و کردستان را تحت پوشش اورژانس هوایی قرار داده است.

وی درباره نقش هوانیروز در جنگ هشت سال دفاع مقدس بیان کرد: در تمام ۸ سال دفاع مقدس در تمامی نوار مرزی بالگرد‌های ۲۱۵ ترابری مجهز به برانکارد، مجهز به تیم پزشکی در یک مکانی که دور از توپخانه دشمن باشد استقرار پیدا می‌کردند.

عینی بیان کرد: هوانیروز در تمامی عملیات‌ها در زمان پیشروی رزمندگان به سمت خطوط مرزی با بالگرد‌های شکاری این رزمندگان را پشتیبانی می‌کردند.

وی خاطر نشان کرد: آن شعاری که می‌گویند «ارتش فدای ملت» سربازان وطن در ارتش جمهوری اسلامی ایران این شعار را معنی کرده و محقق کردند.

عینی عنوان کرد: هوانیروز در تمامی عملیات‌ها چند ماموریت داشت که شامل پشتیبانی آتش نزدیک توسط بالگرد‌های شکاری، تخلیه مجروحین و رزمندگان، رساندن آذوقه و مهمات رزمندگان و انجام عملیات هلی‌برن یا جا به جایی رزمندگان بوده است.

عینی افزود: ما از زمان شروع دفاع مقدس بین نیرو‌های مسلح ارتش جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بسیج مردمی، ادارات و سازمان‌ها، نهاد‌های دولتی و فراجا یک هم افزایی بسیار خوبی داشته‌ایم و یکی از یگان‌هایی که به صورت مشترک همه ارگان‌ها را پشتیبانی می‌کرد هوانیروز جمهوری اسلامی ایران بود.


اهمیت بالای عملیات مرصاد در طول جنگ تحمیلی

 

وی بیان کرد: عملیات مرصاد عملیاتی بود که از لحاظ بازه زمانی در مقیاس بسیار کوتاه، ولی از لحاظ تکنیک در ابعاد بسیار وسیع و پر تجربه انجام شد.

عینی ادامه داد: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند «جهاد تبیین یک فریضه قطعی و فوری است» فرماندهان عمده عملیات مرصاد چه ارتش جمهوری اسلامی چه سپاه پاسداران باید عملیات مرصاد را برای نسل جوان تبیین کنند و زوایایش کاملا مشخص شود.

وی عنوان کرد: باید همه مسئولین همت کنند که عملیات مرصاد به عنوان یکی از درس‌های ما در مدارس تدریس شود نسل جوان ما باید بدانند که عملیات مرصاد به معنی اوج عزت، اوج شکوه و بالندگی نیرو‌های مسلح و اوج خفت و خواری منافقین خود فروخته است.

عینی خاطر نشان کرد: درست است که امروز شهید صیاد شیرازی، شهید سپهبد سردار حاج قاسم سلیمانی و شهید سردار نورعلی شوشتری در بین ما نیستند، ولی ما این شهیدان را به عنوان یک قهرمان، الگو و اسوه میدانیم و مسیر را با تمام توان ادامه می‌دهیم و روز به روز به عظت و شکوه ایران اسلامی می‌افزاییم.

وی تاکید کرد: در حال حاضر اعلام می‌کنم در تمامی مرز‌ها با داشتن نیرو‌های مسلح بصیر امنیت صددرصد در مرز‌ها پایدار است.

عینی گفت: به مردم قول می‌دهم ما نیرو‌های مسلح تا آخرین قطره خونمان آماده جانفشانی از آرمان‌های مقدس نظام جمهوری اسلامی ایران هستیم.

وی عنوان کرد: هوانیروز امروز با هوانیروز دیروز بسیار تفاوت دارد و پیشرفت‌های چشمگیری نسبت به قبل داشته از جمله در بحث توانمندی‌هایی که داریم امروز عمده قطعات و سوخت مصرفی بالگرد‌ها را خود ما تولید میکنم و حتی از یگان‌هایی هم که دارای بالگرد هستند صنعت هوانیروز پشتیبانی می‌کند.

عینی تاکید کرد: سامانه‌های دید در شب باعث شده که بالگرد‌های ما به این سامانه مجهز شوند و دیگر برای هوانیروز شب و روز معنی ندارد و آماده خدمت رسانی ۲۴ ساعته است و برد موشک‌های ما ارتقا پیدا کردند.

عینی عنوان کرد: امسال مراسم سالروز عملیات مرصاد در یکی از مناطق استان کرمانشاه برگزار می‌شود.

وی افزود: تمامی نیرو‌های مسلح ما در کرمانشاه دفاتر استخدامی دارند و به صورت دوره‌ای در سطح مدارس پسرانه استان کرمانشاه و دانشگاه‌ها نمایندگان ارتش، عقیدتی و حفاظت اطلاعات حضور پیدا کرده و راجع به حرفه نظامی‌گری با جوانان صحبت می‌کنند.

عینی گفت: تعداد زیادی از جوانان مؤمن، متعهد و دارای انگیزه هر ساله از طریق برگزاری این دوره‌ها جذب نیرو‌های مسلح می‌شوند.


نقش پایگاه هوانیروز در جنگ هشت سال دفاع مقدس و عملیات مرصاد


وی تصریح کرد: هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران ۲۹ استان کشور را تحت پوشش اورژانس هوایی قرار داده که این امداد رسانی‌ها به صورت مشترک با ۱۱۵ در حال انجام است.

عینی خاطر نشان کرد: شهر کرمانشاه جزو اولین شهر‌هایی در کشور است که اورژانس هوایی دارد.

عینی ادامه داد: در عملیات مرصاد یکی از بهترین خلبانان ما با نام حسین فرزانه در حین مصاف با منافقین به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

وی ابراز کرد: هوانیروز در عملیات مرصاد با ۶۵ فروند بالگرد حضور داشته و ۴۲۵ ساعت پرواز در این عملیات داشتیم و سه هزار و ۳۳۶ نفر از رزمندگان ارتش جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران و بسیج مردمی را در قالب هلی‌برن جا به جا کردیم.

عینی اذعان کرد: ۱۱۵ دستگاه خودرو دشمن توسط بالگرد‌های هوانیروز کاملا منهدم و ۳۰ دستگاه تانک و تانکر‌های سوخت دشمن توسط بالگرد‌های ما منهدم شدند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار