کد خبر: ۱۱۱۶۶۵۶
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۴ 25 July 2023

مازندران به عنوان خاستگاه نخستین حکومت علوی، مردمی دلداده و شیدا نسبت به اهل بیت (ع) دارد و ورزشکاران نامی این استان از جمله «علیرضا یوسفی» قهرمان وزنه برداری جوانان جهان هر ساله به همراه آحاد مردم در عزاداری امام حسین (ع) و یاران با وفای ایشان شرکت می کنند. 

عزاداری قهرمان وزنه برداری جوانان جهان در مازندران  

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیین های عزاداری ماه محرم در نقاط مختلف استان مازندران تا حدودی مشابه است و در هر منطقه این آیین ها در تلفیق با فرهنگ بومی و محلی رنگ و بوی خاصی به خود می گیرد.
برپایی پرچم عزای حسینی در سر در منازل و خیابان ها و کوچه ها، مراسم روضه خوانی و عزاداری، دسته روی ها و برپایی عزای حسینی و اطعام از جمله نقاط مشترک عزای حسینی در جای جای این دیار سرسبز است.
در این وصف ورزشکاران به نام مازندرانی ایران و جهان در این آیین های سنتی و بومی عزاداری امام حسین (ع) و یارانش شرکت می کنند که این امر برگرفته از آن است که این سوگواری نسل به نسل از گذشتگان به جوانان و نوجوانان زمان فعلی منتقل شده است و با شور و گداز خاص در قالب هیات های مذهبی و عزاداری در مساجد و حسینیه ها برگزار می شود.

در این پیوند علیرضا یوسفی قهرمان وزنه برداری جوانان جهان از قهرمان نامدار ورزش مازندران است که در دهه اول محرم در هیئت محبان قائم‌شهر برای سالار شهیدان عزاداری می کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار