مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی کرمانشاه خبر داد؛
مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان کرمانشاه گفت: طرح ١٣ روزه شناسایی و دستگیری اتباع غیرمجاز افاغنه در استان کرمانشاه با جدیت در حال اجرا است.
کد خبر: ۱۱۱۶۰۳۴
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۸ 21 July 2023

حمزه سلیمانی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه، اظهار کرد: جمعیت مجاز اتباع خارجی در استان کرمانشاه عمدتا عراقی هستند و از این جمعیت عراقی ۶ هزار نفری تعدادی دارای کارت هویت، بخشی گذرنامه‌ای و عمده این جمعیت دانشجویان بین‌الملل هستند که در دانشگاه‌های استان کرمانشاه تحصیل می‌کنند.

وی افزود: مطابق با دستورالعمل ابلاغی وزارت کشور ورود هرگونه افاغنه به استان کرمانشاه ممنوع است و برای افاغنه در استان کرمانشاه هیچگونه مجوز ورود و اقامت و اسکان صادر نمی‌شود.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان کرمانشاه تصریح کرد: بعد از این ابلاغ جلساتی در این زمینه با حضور دستگاه‌های اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی برگزار و عواقب و اثرات سوء اجتماعی، سیاسی و فرهنگی حضور افاغنه در استان کرمانشاه مورد بررسی قرار گرفت.

وی گفت: در همین راستا طرح ١٣ روزه برگزار شد که بخشداری ها، فرمانداری‌ها، شورا‌ها و دهیاری‌های روستا‌ها موظفند افاغنه که توسط کارفرمایان و کشاورزان به کارگیری شدند، شناسایی و به اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کرمانشاه معرفی کنند.

سلیمانی اضافه کرد: اداره‌کل امور اتباع و مهاجرین خارجی این افراد را برای دستگیری و طرد به نیروی انتظامی معرفی می‌کند لذا با توجه به اثرات سوء حضور افاغنه در استان کرمانشاه مصمم به اجرای این طرح به صورت ویژه و با حساسیت بالا هستیم.

این مسئول بیان کرد: هر دستگاهی که نسبت به شناسایی، دستگیری و طرد اتباع افاغنه در استان کرمانشاه کوتاهی کند به کمیسیون فعال دادگستری کرمانشاه مربوط به بررسی تخلفات مدیران معرفی می‌شود.

وی عنوان کرد: کارفرمایان و کشاورزانی که تخلف کرده و این افاغنه را به کارگیری کردند باید جریمه شوند تا سال‌های آینده ورود و به‌کارگیری افاغنه به استان کرمانشاه را تکرار نکنند.

سلیمانی تاکید کرد: بعد از اجرای این طرح آمار کلی اتباع افاغنه شناسایی و دستگیر شده را در اختیار رسانه‌های استان کرمانشاه قرار می‌دهیم تا عملکرد دستگاه‌ها مشخص باشد.

وی تشریح کرد: شهروندان می‌توانند به کارگیری کارگران و اتباع افغانستانی را در مزارع و گلخانه‌ها با شماره‌گیری ۳۸۴۵۰۱۷۳۰ گزارش و یا به دهداری‌ها و شورای روستا اطلاع دهند.

گفتنی است این طرح ١٣ روزه تا ١۹ مرداد ماه ادامه دارد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار