مدیرکل کمیته امداد استان مازندران گفت: امروز، همزمان با کل کشور آشپزخانه اطعام حسینی در مرکز استان مازندران و شهرستان‌ها افتتاح خواهد شد تا در این دو ماه پر برکت در خدمت محرومان و نیازمندان باشیم.
کد خبر: ۱۱۱۶۰۰۴
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۴۰۲ - ۰۰:۲۶ 21 July 2023

به گزارش تابناک مازندران، میثم معافی اظهار داشت: یکی از ظرفیت های ماه محرم و صفر اطعام و احسان حسینی است که تاریخ آن به بعد از شهادت امام حسین (ع) برمی‌گردد.

 

برگزاری پویش «اطعام و احسان حسینی» در دوماه محرم و صفر در مازندران  

وی با اشاره فرهنگ احسان و اطعام در جامعه در ابعاد وسیع در این ایام افزود: کمیته امداد با استفاده از این ظرفیت عظیم و پیوند عاطفی مردم، در ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) پویش اطعام و احسان حسینی را در سراسر استان برگزار می‌نماید.

‌مدیرکل کمیته امداد استان مازندران بیان داشت: در طرح اطعام و احسان حسینی ، سازمانها و نهادهای همیار مانند اوقاف ، سازمان تبلیغات اسلامی ، سپاه پاسداران، هیئت‌های مذهبی، هیئت امنای مساجد، آستان قدس رضوی ، موکب‌ها و... مشارکت دارند.

معافی تصریح کرد: در سال ۱۴۰۱ این پویش با تعداد ۶۶۹ آشپزخانه در سراسر استان و توزیع ۷۸۵ هزار وعده غذا و بسته معیشتی به ارزش ۵۴ میلیارد تومان در این ایام در خدمت نیازمندان بوده است.

وی با تاکید بر ظرفیت عجیبی که در عید غدیر امسال ایجاد شد گفت: با توجه به رشد بیش از ۱۰۰ درصد پویش‌های نذر قربانی، اطعام علوی و به عشق علی (ع) پیش‌بینی می‌شود در پویش اطعام و احسان حسینی نیز با توزیع بیش از یک میلیون وعده غذایی و بسته معیشتی به ارزش ۱۰۰ میلیارد تومان رشدی بیش از صد درصد داشته باشیم‌.

مدیر کل کمیته امداد مازندران بیان داشت: امروز، همزمان با کل کشور آشپزخانه اطعام حسینی در مرکز استان مازندران و شهرستان‌ها افتتاح خواهد شد تا در این دو ماه پر برکت در خدمت محرومان و نیازمندان باشیم.

معافی بیان داشت: بخش قابل توجه ای از دریافت معرفت حسینی را می‌توان با خدمت به نیازمندان و محرومان کسب نمود و باید از این ظرفیت معنوی بالا در میان مردم که جنبش مومنانه بزرگ است استفاده نماییم.

‌خاطرنشان می‌شود: مراکز نیکوکاری و دفاتر ادارات کمیته امداد شهرستان‌ها آماده دریافت کمک های مردم نیک اندیش استان هستند و همچنین مردم نیکوکار می‌توانند از طریق تلفن همراه و از طریق کد دستوری *۸۸۷۷*۰۱۱# کمک های نقدی خود را جهت نذر اطعام حسینی پرداخت کنند.

‌خبر: الهام زارعی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار